Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντική για την σωματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της εγκυμοσύνης είναι πολλοί .Η διατροφή αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη σωστή υγεία και το βάρος του βρέφους.
Κάποια θρεπτικά συστατικά, είναι απαραίτητα για τη σωστή έκβαση της εγκυμοσύνης και απαιτείται μεγαλύτερη πρόσληψη από την φυσιολογική .Σε κάποιες περιπτώσεις χορηγούνται και σε μορφή συμπληρωμάτων για να επιτευχθεί η απαιτούμενη ημερήσια δοσολογία.
• Φυλλικό οξύ. Είναι μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β βιταμινών .Η έλλειψή της σε εγκυμονούσες προκαλεί προβλήματα υγείας στο έμβρυο αλλά και στην μητέρα.(αναιμία, δισδιχή ράχη, προεκλαμψία ,πρόωρος τοκετός, μειωμένο βάρος νεογνού).Η συνιστώμενη δόση είναι 600μg για τις εγγύους δηλαδή 200 μg παραπάνω από το φυσιολογικό. Συνήθεις πηγές φυλικού οξέως είναι τα σπαράγγια ,άσπρα φασόλια, χυμός πορτοκάλι, αρακάς ,μπρόκολο, σπανάκι ,λάχανο, γάλα ημίπαχο.
• Βιταμίνη C. Η κατανάλωση βιταμίνης C είναι απαραίτητη κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Προωθεί το σχηματισμό κολλαγόνου που αποτελεί δομικό λίθο αιμοφόρων αγγείων και ιστών. Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες συστάσεις.(90mg)
Καλές διατροφικές πηγές βιταμίνης C είναι οι παρακάτω:
Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, γκρειπ φρουτ, μανταρίνια κ.λπ.)ακτινίδια ,πιπεριές, παπάγια ,φράουλες, μπιζέλια, μπρόκολο κουνουπίδι λάχανο σπανάκι,ντομάτες. ,
TIP: Είναι προτιμότερο τα λαχανικά να καταναλώνονται ωμά καθώς η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή και ευαίσθητη στις υψηλές θερμοκρασίες.
• Βιταμίνη Α.Η συνιστώμενη δόση βιταμίνης Α στην εγκυμοσύνη είναι 1000IU η οποία καλύπτεται εύκολα μέσω ενός σωστού διατροφικού σχήματος .Παρολαυτά η υπερβολική κατανάλωση βιταμίνης Α μπορεί να προκαλέσει τερατογέννεση γι’αυτό καλό είναι να αποφεύγετε την κατανάλωση συκωτιού και παραγώγων του(π.χ. πατέ) και συμπληρωμάτων με ρετινόλη. Καλές πηγές βιταμίνης Α είναι τα καρότα ,τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι γλυκοπατάτες, αποξηραμένα βότανα, γαλακτοκομικά προιόντα.
• Βιταμίνη D.Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει υποασβεστιαιμία και χαμηλό βάρος νεογνού. Η υπερβολική δόση μπορεί να είναι τοξική για το έμβρυο αλλά και για τη μητέρα .Καλές διαιτητικές πηγές είναι τα λιπαρά ψάρια, τα γαλακτοκομικά προιόντα ,τα αυγά, ενώ στο εμπόριο κυκλοφορούν και προιόντα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D.Σημαντικό ρόλο στην παραγωγή βιταμίνης D διαδραματίζει και η φυσιολογική έκθεση στον ήλιο.
• Σίδηρος .Οι ανάγκες της εγγύου σε σίδηρο είναι αυξημένες λόγω της αποθήκευσης σιδήρου από το μυελό των οστών και των αυξημένων αναγκών του εμβρύου.(1070mg)Η έλλειψη σιδήρου στη εγκυμοσύνη επιφέρει χαμηλού βάρους νεογνά και πρόωρο τοκετό. Καλές πηγές σιδήρου είναι το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά τα ψάρια και τα αυγά. Το συκώτι αν και πλούσιο σε σίδηρο πρέπει να αποφεύγεται λόγω της ψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α. Στην απορρόφηση του σιδήρου παίζει ρόλο η κατανάλωση βιταμίνης C καθώς και η αποφυγή πολυφαινολών(τσάι ,καφές)Συνήθως χορηγούνται συμπλήρώματα σιδήρου.
• Ασβέστιο. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνεται η απορρόφηση του ασβεστίου και μειώνεται η νεφρική απέκκριση και έτσι δεν κρίνεται απαραίτητη η παραπάνω πρόσληψη (1000mg ημερησίως) με εξαίρεση την κύηση κατά τη διάρκεια της εφηβείας. Καλές πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά, τα όσπρια, ξηροί καρποί, λιπαρά ψάρια ,μπρόκολο αγκινάρες λάχανο.

 

I love silhouette shots. Perfect way to show off your form and hide any imperfections. by patti:

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

H χαμηλή θερμοκρασία των ημερών αποτελεί κίνδυνο για ιώσεις και για ενοχλητικό κρυολόγημα .Σημαντικός διατροφικός παράγοντας που βοηθάει στην προστασία από το κρυολόγημα αλλά και την καταπολέμησή του είναι η βιταμίνη C καθώς ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και καταπολεμά τις μολύνσεις. Το ανθρώπινο σώμα δεν έχει την δυνατότητα να παράγει ικανοποιητικές ποσότητες βιταμίνης οπότε η λήψη της μέσω της τροφής καθίσταται απαραίτητη.
Μέσω της διατροφής μπορείτε να ενισχύσετε την κατανάλωση βιταμίνης C ώστε να αποφύγετε τα ενοχλητικά συμπτώματα του κρυολογήματος.
Πέρα από την προφύλαξη της άμυνας του οργανισμού, η βιταμίνη C επιτελεί και τις παρακάτω διαδικασίες για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού:
Σύνθεση κολλαγόνου
Απορρόφηση σιδήρου
Αντιοξειδωτική δράση, καταστροφή ελεύθερων ριζών.
Καλές διατροφικές πηγές βιταμίνης C είναι οι παρακάτω:
Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, γκρειπ φρουτ, μανταρίνια κ.λπ.)
Ακτινίδια
Κόκκινες πιπεριές
Μπρόκολο ,κουνουπίδι,λάχανο
Φρέσκοι φυσικοί χυμοί φρούτων
Μπιζέλια 
Μαϊντανός θυμάρι
Ντομάτες ,πατάτες με φλούδα
Σπανάκι
TIP: Είναι προτιμότερο τα λαχανικά να καταναλώνονται ωμά καθώς η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή και ευαίσθητη στις υψηλές θερμοκρασίες.
ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΗΣ C
ΆΝΤΡΕΣ:90mg
ΓΥΝΑΙΚΕΣ:75mg
ΓΙΑ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ +35mg βιταμίνης c ΛΟΓΩ Της ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ

food - art - colour - design:

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Για να αποφύγει κανείς την αύξηση της χοληστερίνης ,πρέπει να ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή με μειωμένα λιπαρά και συστηματική φυσική δραστηριότητα. Ακόμη, είναι δυνατό η μείωση των τιμών της χοληστερίνης με αλλαγές στο καθημερινό διαιτολόγιο αλλά και στον τρόπο ζωής. Παρακάτω βρίσκονται κάποιες λύσεις που θα οδηγήσουν στην επαναφορά των φυσιολογικών τιμών χοληστερίνης αλλά και στην πρόληψή της.

• Αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη,(τηγανητά, έτοιμα σκευάσματα όπως τσιπς ,γλυκά, έτοιμες σάλτσες, αλλαντικά)
• Προτιμήστε ακόρεστα λίπη όπως ξηροί ανάλατοι καρποί, ταχίνι αβοκάντο ,σουσάμι
• Καταναλώστε άφοβα φυτικές ίνες και στερόλες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης ,όσπρια
• Μειώστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μοσχάρι)και προτιμήστε άπαχα λευκά κρέατα κοτόπουλο ,γαλοπούλα)
• Πείτε ναι σε λιπαρά ψάρια(σολομός σαρδέλες ,τόνος)
• Αποφύγετε τροφές που είναι πλούσιες σε χοληστερόλη. Αυτές είναι ο κρόκος του αυγού, αλλά και θαλασσινά όπως γαρίδες ,βούτυρο, εντόσθια, καλαμάρια.
• Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ .Οι συνιστώμενες προσλήψεις είναι ένα ποτήρι αλκοόλ ημερησίως για γυναίκες και η διπλάσια ποσότητα για άντρες.

TIP: Τροφές που ρίχνουν την χοληστερίνη:
βρώμη , πράσινο τσάι, σκόρδο, ελαιόλαδο, μαύρη σοκολάτα

Τέλος καλό είναι πριν ακολουθήσετε ένα διατροφικό πρόγραμμα για μείωση της χοληστερίνης να ακολουθήσετε τις οδηγίες του γιατρού σας. Ακόμη, μόνο η φαρμακευτική αγωγή χωρίς ισορροπημένη διατροφή δεν επιφέρει αποτελέσματα.

 

Olive Oil Illustration by Maeve Parker for 2015 Calendar. www.maeveparker.com: