Posted on Φεβρουάριος 24, 2017
by Artemis

Το έθιμο της καθαρής Δευτέρας συνδέεται διατροφικά με την κατανάλωση κάποιων συγκεκριμένων τροφών στο μεσημεριανό συνήθως γεύμα. Το γεύμα της μέρας αυτής περιλαμβάνει θαλασσινά, (χταπόδι, καλαμάρια), λαγάνα, ταραμοσαλάτα, χαλβά ως επιδόρπιο, λιγότερο συχνά όσπρια, καθώς και διάφορε ορεκτικά και ποτό συνήθως ούζο. Παρακάτω αναλύουμε τη σύσταση των τροφών της καθαρής Δευτέρας καθώς και πως θα τα συμπεριλάβετε στο γεύμα σας χωρίς να χαλάσετε την δίαιτα σας.
Θαλασσίνά: Τα θαλασσινά ,περιέχουν μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης και βιταμινών του συμπλέγματος Β .Περιέχουν ελάχιστο λίπος και χοληστερόλη. Αντίθετα τα οστρακοειδή περιέχουν υψηλή χοληστερόλη. Προτιμήστε ψητά και όχι τηγανιτά διότι έχουν λιγότερες θερμίδες.
Λαγάνα: Καταναλώστε με μέτρο το παραδοσιακό ψωμί καθώς η μία φέτα αποδίδει 80 θερμίδες. Αρκεστείτε σε μια με δύο το πολύ φέτες.
Tαραμοσαλάτα: Η νόστιμη ταραμοσαλάτα έχει υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε ελαιόλαδο. Περιοριστείτε σε 2 κουταλιές της σούπας.
΄Όσπρια: Πλούσια σε φυτικές ίνες, σε πρωτεΐνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Καταναλώστε με μέτρο διότι έχουν αρκετές θερμίδες. Στο μαγείρεμα προσθέστε όσο το δυνατόν πιο λίγο λάδι.
Xαλβάς:Ο χαλβάς δεν περιέχει χοληστερόλη, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και μαγγάνιο φώσφορο και ασβέστιο. Καταναλώστε με μέτρο καθώς 60 γραμμάρια χαλβά έχουν 300 θερμίδες.
Σχετικά με την κατανάλωση ποτού προτιμήστε κρασί καθώς ένα ποτήρι έχει μόνο 70 θερμίδες ή 4-5 δάχτυλα ούζο.
Μπορείτε να χαρείτε τα γιορτινά φαγητά και γλυκά χωρίς να στερηθείτε αλλά και χωρίς να χαλάσετε το διατροφικό σας σχήμα!

 

Image may contain: food

Posted on Φεβρουάριος 19, 2017
by Artemis

 

Η κύρια λειτουργία της βιταμίνης D στον ανθρώπινο οργανισμό είναι να βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου. Ωστόσο κάποιες μελέτες δείχνουν ότι η επαρκής ποσότητα βιταμίνης D  αποτρέπει την εμφάνιση καρκίνου στο έντερο,στο στήθος και στις ωοθήκες.

Η σημαντικότερη πηγή βιταμίνης D είναι το φως του ήλιου.Η  βιταμίνη D παράγεται μέσα στην επιδερμίδα μας όταν πέφτει πάνω της η υπ

 

εριώδης ακτινοβολία.Οι κύριες συνέπειες έλλειψης βιταμίνης D είναι η ραχίτιδα και η οστεοπόρωση.Αν έχετε σκουρόχρωμη επιδερμίδα διατρέχετε ιδιαίτερο κίνδυνο επειδή η χρωστική ουσία που υπάρχει στην επιδερμίδα σας μπλοκάρει την υπεριώδη ακτινοβολία.

 

Λίγες είναι οι τροφές που περιέχουν βιταμίνη D.Συγκεκριμένα,είναι τα λιπαρά ψάριαμ το μοσχαρίσιο συκώτι και σε μικρότερο βαθμό το γάλα τα αυγά και τα δημητριακά.Πολλές τροφές είναι ενισχυμένες τεχνητά με βιταμίνη D,μεταξύ άλλων ορισμένες ,μαργαρίνες,δημητριακά προγεύματος και το γάλα σόγιας.

 

D vitamini nedir, faydaları nelerdir? D vitamini içeren gıdalar neler, nelerde bulunur? D vitamini eksikliği belirtileri neler, eksikliğinde görülen hastalıklar.:

Posted on Φεβρουάριος 17, 2017
by Artemis

Οι βιομηχανίες τροφίμων χρησιμοποιούν τουλάχιστον 3.000 πρόσθετες ουσίες που κυμαίνονται από συνήθεις όπως ζάχαρη και αλάτι μέχρι χημικά προϊόντα ή συντηρητικά όπως κιτρικό οξύ .Η ευρωπαική νομοθεσία ρυθμίζει τη χρήση πρόσθετων ουσιών και προβλέπει διάφορες κατηγορίες. Για παράδειγμα μεταξύ των πρόσθετων συμπεριλαμβάνονται χρωστικές που έχουν στόχο να καταστήσουν την τροφή πιο ελκυστική για τον καταναλωτή, γλυκαντικά και φυσικά και συνθετικά αρώματα και ενισχυτές αρωμάτων που επιδιώκουν μια καλύτερη γεύση και τέλος σταθεροποιητές πυκνωτές και γαλακτοματοποιητές που δίνουν υφή στις τροφές.
Τα πρόσθετα μπορεί να προστατεύουν τις τροφές και από τις αντίξοες συνθήκες όπως τις αλλαγές στη θερμοκρασία και τις αλλοιώσεις κατά τη διάρκεια της διανομής.Τα συντηριτικά συμβάλλουν στη διατήρηση των τροφών και προφυλάσσουν τον καταναλωτή από ασθένειες που συνδέονται με την τροφή .Συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση του φυσικού χρώματος και της φρεσκάδας της τροφής και αποτρέπουν το τάγγισμα των ελαιών και των λιπαρών κατά τη μεταφορά. Τα οξέα που συμβάλλουν στην έκλυση διοξειδίου του άνθρακα από τη μαγιά, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και στη σηντύρηση ορισμένων τροφών.
Ενισχυμένες και εμπλουτισμένες τροφές. Πολλές κοινές τροφές όπως τα δημητριακά και διάφοροι τύποι ψωμιού ενισχύονται με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία στα οποία η διατροφή μας είναι ενδεχομένως ελλειμματική ή εμπλουτίζονται με θρεπτικές ουσίες που χάθηκαν κατά την επεξεργασία.

 

May van Millingen - 20 food illustration tips from leading creatives - Digital Arts  Stop by my Etsy Shop: www.etsy.com/shop/TeoldDesign: