Posted on Μάρτιος 08, 2017
by Artemis

 

 

1)Οι υπέρβαροι έχουν υψηλότερο ρυθμό μεταβολισμού από τους αδύνατους και όχι το αντίθετο.

2)Όταν το στομάχι είναι κενό,παράγεται η ορμόνη γκρελίνη η οποία δημιουργελι το αίσθημα της πείνας.

3)Η κορυφαία χημική ουσία του μπρόκοου η σουλφοραφάνη καταπολεμά τον καρκίνο.

4)Τρώγοντας λίγο και συχνά μπορείτε να αντέξετε περισσότερο χρόνο.

5)Όσοι καταναλώνουν τακτικά καφείνη υποφέρουν από συμπτώματα στέρησης όταν τους στερήσουν το αγαπημένο τους ναρκωτικό.

6)Οι περισσότεροι ανθρωποι δεν είναι αναγκαίο να πίνουν 2 λίτρα νερό διότι το τσάι ο καφές και τα αλκοολούχα ποτά συμπεριλαμβάνονται στην καθημερινλη πρόσληψη υγρών.

7)Η φλούδα της ντομάτας είναι μια εξαιρετική πηγή λυκοπενίου μιας χημικής ουσίας που βοηθά στην αποτροπή του καρκίνου του δέρματος.

8)Το κόκκινο κρασί περιέχει χημικές ενώσεις που μειώνουν την πιθανότητα προσβολής από καρδιακό νόσημα έφοσον το πίνετε με μέτρο.

9)Το σπανάκι είναι μια εξαιρετική πηγή χρωστικών ουσιών που προστατεύουν τον αμφιβληστροειδή και αποτρέπουν τις βλάβες των ματιών και ειδικότερα την εκφύλιση μια ασθένεια που σχετίζεται με την ηλικία.

 

10)Τρώγωντας τακτικά φραγκοστάφυλα καθώς και άλλα φρούτα και λαχανικά διατηρείται τον εγκέφαλο σας νέο.

 

Aleksandra Kingo Still Life Photography:

Posted on Μάρτιος 06, 2017
by Artemis

Σύμφωνα με την χριστιανική θρησκεία, η διατροφική νηστεία γίνεται 40 μέρες πρίν από τη μέρα του Πάσχα και περιλαμβάνει αποχή από το κρέας και τα παράγωγά του, από ψάρια, γαλακτοκομικά προιόντα και λάδι. Κάποιοι τηρούν πιο ελαστικά μοντέλα νηστείας περιορίζοντας μόνο τα κρεατικά, ή μόνο κρεατικά και γαλακτοκομικά. Επιτρέπονται θαλασσινά ,όσπρια ,φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, ταχίνι και χαλβάς.
Με την νηστεία λοιπόν σταματάει η κατανάλωση ζωικής πρωτείνης, μειώνεται η πρόσληψη ασβεστίου λόγω της αποχής από τα γαλακτοκομικά προιόντα καθώς και ο σίδηρος .Παρ’όλαυτα με τους κατάλληλους διατροφικούς συνδυασμούς και με την σωστή επιλογή τροφίμων είναι δυνατό να μην υπάρξει μείωση πρωτείνης και άλλων θρεπτικών συστατικών.
Οι ανάγκες σε πρωτείνη μπορούν να καλυφθούν από τα όσπρια και τα θαλασσινά. Η κατανάλωση των οσπρίων ταυτόχρονα με δημητριακά, αυξάνει την βιολογική αξία τω πρωτεινών και ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου. Ακόμη, τρόφιμα με βιταμίνη C(εσπεριδοειδή ,πιπεριές, μπρόκολο) έχουν την ικανότητα να αυξάνουν την απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό.
Αν και σημαντικότερες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά, ασβέστιο υπάρχει και στα όσπρια, στο ταχίνι, στους ξηρούς καρπούς, στο χαλβά.
Καλό θα ήτανε λοιπόν αν το παιδί σας ακολουθήσει τις διατροφικές οδηγίες της νηστείας να εξασφαλίσετε μέσω άλλων τροφών τα θρεπτικά συστατικά που κρίνονται απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξή του.

 

Image may contain: 1 person, sitting

Posted on Μάρτιος 01, 2017
by Artemis

Η περίοδος της Σαρακοστής είναι μια ευκαιρία για αποτοξίνωση από ζωικά προϊόντα και τα «κακά» λιπαρά..H διατροφική νηστεία περιλαμβάνει αποχή από το κρέας , από τα γαλακτοκομικά, το ψάρι και τα αυγά. Έχει ευεργετικές ιδιότητες στην καρδιά ,στο πεπτικό σύστημα καθώς και σε άτομα που προσπαθούν να μειώσουν το βάρος τους .Όμως χρειάζεται προσοχή γιατί διατροφικά λάθη μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα αύξηση βάρους ή έλλειψη σημαντικών θρεπτικών συστατικών.
· Αρχικά δεν πρέπει να το παρακάνετε με υπερβολική κατανάλωση ψωμιού ή παξιμαδιών γιατί προσθέτουν επιπλέον θερμίδες .Προτιμήστε ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης.

· Μία κουταλιά σούπας ελαιόλαδο στην σαλάτα ή στο μαγείρεμα ανά μερίδα αρκεί. Μην ξεχνάμε ότι μια κουταλιά της σούπας περιέχει 135 θερμίδες άρα δεν βοηθάει όσους θέλουν να χάσουν βάρος.

· Καταναλώστε νηστήσιμα γλυκά όπως χαλβά ή ταχίνι αλλά με μέτρο .Δώστε προσοχή στη συχνότητα κατανάλωσης αλλά και στην ποσότητα.

· Προτιμήστε ανάλατους ξηρούς καρπούς.

· Περιορίστε το αλάτι όσο είναι δυνατό διότι πολλά νηστίσιμα τρόφιμα είναι πλούσια σε νάτριο (τουρσί, ελιές ,θαλασσινά).

· Προσοχή στην υπερβολική κατανάλωση θαλασσινών ιδιαίτερα από άτομα που πάσχουν από δυσλιπιδαιμία καθώς είναι πλούσια σε χοληστερίνη.

Προσοχή πρέπει να δοθεί και στην έλλειψη πρωτεϊνών, σιδήρου και ασβεστίου που οδηγεί η απουσία ζωικών προϊόντων στο καθημερινό διαιτολόγιο.
Για να μην οδηγηθείτε σε έλλειψη πρωτεΐνης καταναλώστε θαλασσινά, όσπρια ,ρύζι .Η έλλειψη πρωτεΐνης δημιουργείται λόγω της αποχής από το κρέας λόγω της υψηλής βιολογικής αξίας του σε πρωτεΐνη .Κάποιοι καλοί διατροφικοί συνδυασμοί που παρέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας είναι τα όσπρια με ρύζι ,τα όσπρια με δημητριακά, και τα δημητριακά με ξηρούς καρπούς.
Για να μην οδηγηθείτε σε έλλειψη ασβεστίου προτιμήστε , πράσινες σαλάτες ,ταχίνι ,ξηρούς καρπούς ,σουσάμι.
Για να αποφευχθεί ην έλλειψη σιδήρου καταναλώστε θαλασσινά, πράσινες σαλάτες, όσπρια. Ακόμη, η βιταμίνη C ενισχύει σημαντικά την απορρόφηση του σιδήρου ,οπότε καταναλώστε άφοβα πηγές βιταμίνης C(πορτοκάλια ,μανταρίνια ,μπρόκολο ,πιπεριές, φρέσκους χυμούς φρούτων)
Έλλειψη λόγω της νηστείας παρατηρείται ακόμη στις βιταμίνες του συμπλέγματος B.Νηστίσιμα τρόφιμα που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τις απώλειες στο σύμπλεγμα αυτό βιταμινών είναι τα ακόλουθα: όσπρια ,δημητριακά ολικής άλεσης, καρύδια, ρύζι ,πράσινες σαλάτες.
Κάποιες ομάδες ατόμων, καλό είναι να αποφύγουν την διατροφική νηστεία καθώς είναι πιθανό να οδηγηθούν σε σημαντική έλλειψη θρεπτικών συστατικών που με τη σειρά της οδηγεί σε κόπωση του οργανισμού ,αδυναμία, κόπωση ζαλάδες ,ταχυπαλμία. Οι ομάδες αυτές είναι παιδιά και έφηβοι που βρίσκονται σε περίοδο ανάπτυξης, εγκυμονούσες ή γυναίκες σε θηλασμό ,άτομα με έλλειψη ιχνοστοιχείων.
Γενικότερα η περίοδος της νηστείας διατροφικά ενισχύει την άμυνα του οργανισμού , χρειάζεται όμως προσοχή για να μην φορτωθείτε με περιττά κιλά η οδηγηθείτε σε έλλειψη θρεπτικών συστατικών και ιχνοστοιχείων με αποτέλεσμα αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας.

 

Image may contain: 1 person