Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

 

 

ΔΙΑΙΤΑ DUKAN .Πήρε το όνομά της από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan.H δίαιτα αυτή χωρίζεται σε 4 φάσεις και υπόσχεται γρήγορη και μεγάλη απώλεια κιλών .Η πρώτη φάση περιλαμβάνει πρωτεϊνικά τρόφιμα (άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά) και αποκλείει εντελώς τη ζάχαρη, υδατάνθρακες (ρύζι πατάτες ψωμί αλεύρι )και διαρκεί συνήθως 8 με 10 μέρες .Στη δεύτερη φάση προστίθενται λαχανικά .Ακολουθεί σταθεροποίηση της δίαιτας με συγκεκριμένα τρόφιμα (φρούτα, βρώμη) και τέλος ,η φάση της συντήρησης περιλαμβάνει πολύ λίγους υδατάνθρακες ,μια με δύο μέρες μόνο πρωτεΐνη και καθημερινά πίτουρα βρώμης. Με αυτήν την δίαιτα μπορεί να χάνονται εύκολα και γρήγορα κιλά αλλά έχει πολλά μειονεκτήματα. Α)Η σωστή διατροφή περιλαμβάνει ποικιλία τροφών με 50% της ημερήσιας πρόσληψης τροφών σε υδατάνθρακα ,το 20%πρωτεΐνη και το 30% λίπη. Το το να αποκλείει εντελώς τους υδατάνθρακες και στις μετέπειτα φάσεις να τους περιορίζει σε μεγάλο βαθμό, έχει ως αποτέλεσμα ζαλάδες ,υπογλυκαιμίες, εξάντληση, ατονία. Β)Η απουσία φρούτων και λαχανικών έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές ελλείψεις σε βιταμίνες και φυτικές ίνες . Γ)Η μεγάλη κατανάλωση κρεατικών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της χοληστερίνης. Δ) Λόγω της μεγάλης πρωτεϊνικής σύστασης στη πρώτη φάση χάνονται μεγάλη ποσότητα υγρών και όχι λίπος. Ε) Είναι αρκετά στερητική, κάτι το οποίο σημαίνει ότι το βάρος που χάθηκε θα επανακτηθεί σύντομα. ΣΤ)Η μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στα νεφρά και το συκώτι γιατί καλούνται να επεξεργαστούν πολύ μεγάλες ποσότητες και έτσι υπερλειτουργούν, Ζ)Το ότι δεν υπάρχει περιορισμός στη ποσότητα δεν διδάσκει τον ασθενή όσον αφορά το τι θεωρείται φυσιολογική ποσότητα φαγητού και κανονική μερίδα. Καλό είναι λοιπόν να μην επηρεάζεστε από δίαιτες που προβάλουν τα περιοδικά, ούτε από δίαιτες που τάχα εφαρμόζουν celebrity αν δεν ανταποκρίνονται σε ένα ισορροπημένο διατροφικό σχήμα .Αν έχετε απορίες ή σκοπεύετε να ακολουθήσετε κάποια από αυτές να συμβουλεύεστε τον γιατρό και τον διαιτολόγο σας .Περισσότερες πληροφορίες :https://el.wikipedia.org/wiki/Δίαιτα_Ντουκάν

 

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση συμβάλει σημαντικά στη μείωση του σωματικού βάρους, στην ενδυνάμωση των μυών και στη γράμμωση του σώματος προωθώντας μία καλή σωματική εικόνα. Ακόμη , ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνει την αντοχή και καταπολεμά το stress και την κατάθλιψη.
Η επιλογή των σωστών γευμάτων και snack ανάλογα και με τον τύπο της άθλησης(αερόβια ή αναερόβια)τόσο πριν όσο και μετά, αποτελεί σημαντικό κομμάτι ώστε να αποφευχθούν ενοχλητικά συμπτώματα αλλά και να υπάρξει μέγιστη ενέργεια και απόδοση.
Παρακάτω βρίσκονται κάποιες συμβουλές και προτάσεις για τροφές που συστήνεται να καταναλώνονται πριν ή μετά την άσκηση ώστε να πετύχουμε καλύτερη καύση λίπους και μέγιστη ενέργεια.
Οι ειδικοί, συστήνουν μισή με μία ώρα πριν την έναρξη της γυμναστικής την κατανάλωση κάποιου σνακ και όχι μεγάλου γεύματος που μπορεί να επιφέρει μειωμένη κινητικότητα και δυσκαμψία λόγω της αργής πέψης. Αρχικά πριν την άσκηση καλό είναι να τρώτε ένα μικρό γεύμα με υδατάνθρακες επειδή το πρώτο που καταναλώνεται για τη διεκπεραίωση της φυσικής δραστηριότητας είναι οι υδατάνθρακες . Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται τα υπογλυκαιμικά επεισόδια. Επίσης είναι απαραίτητη η αναπλήρωση των υγρών και η ενυδάτωση του οργανισμού οπότε συστήνεται 0,5-1L υγρών (νερό ή φρουτοχυμοί) καθώς και των μετάλλων μέσω των αθλητικών ποτών. Καλές επιλογές αποτελούν τα φρούτα(πχ μπανάνες) βρώμη, δημητριακά. Αποφύγετε τροφές υψηλές σε λιπαρά διότι αυξάνουν τις πιθανότητες γαστρικής δυσφορίας και καθυστερούν την πέψη.
Συχνά μετά την άσκηση αυξάνεται η όρεξη και έτσι οι μεγάλες ποσότητες και οι μη ποιοτικές επιλογές οδηγούν σε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά με αποτέλεσμα να αποθηκεύεται παραπάνω λίπος στο σώμα. Το 60% της σύστασης του γεύματος μετά την φυσική δραστηριότητα πρέπει να αποτελείται από υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες βοηθάνε στην αναπλήρωση του μυϊκού γλυκογόνου που εξαντλήθηκε κατά τη διάρκεια της άσκησης και ενισχύουν την μυική ανάπτυξη. Προτιμήστε γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη με σκοπό την πιο γρήγορη πέψη. Υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι λευκό ρύζι, δημητριακά, πατάτες. Ακόμη, πολύ σημαντικό είναι το 25% του μεταπροπονητικού γεύματος να περιέχει πρωτείνη καθώς αυξάνει την μυική ανάπλαση .Η πρωτείνη θα βοηθήσει στην αποκατάσταση του μυϊκού ιστού. Καλές πηγές πρωτεϊνών είναι τα γαλακτοκομικά, το κρέας και τα παράγωγά του τα ψάρια , Αποφύγετε γεύματα πλούσια σε λιπαρά καθώς επιβραδύνουν την διαδικασία της πέψης.
Σημαντικό διατροφικό κομμάτι στην διαδικασία της αποκατάστασης είναι η αναπλήρωση υγρών και μετάλλων. Συστήνεται τουλάχιστον 1λίτρο νερού. Επίσης τα αθλητικά ποτά αποτελούν μία καλή επιλογή με στόχο την αναπλήρωση μετάλλων που χάθηκαν από τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της προπονητικής διαδικασίας.
Τηρώντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, μπορείτε να αποκτήσετε το ιδανικό σώμα αλλά και να έχετε τη μέγιστη αθλητική απόδοση αποφεύγοντας την εύκολη κόπωση αλλά και ενοχλητικά συμπτώματα

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Η θυρεοειδίτις Hashimoto ειναι μια ασθενεια του θυρεοειδους αδένα που ανήκει στα αυτοάνοσα νοσήματα. Προσβάλει 9 φορές περισσότερο τις γυναίκες από τους άντρες. Χαρακτηρίζεται από διαταραχή των Τ λεμφοκυττάρων και από αυξημένα αντιθυροειδικά αντισώματα. Για την θεραπεία της θυρεοειδίτιδας hashimoto συνίσταται χορήγηση θυροξίνης σε δόσεις υποκατάστασης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλούνται πιεστικά φαινόμενα, οπότε αντιμετωπίζεται χειρουργικά.
Σχετικά με το διατροφικό κομμάτι συστήνεται μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με παραπάνω ιώδιο από τις συνιστώμενες ημερήσιες προσλήψεις. Το ιώδιο είναι απαραίτητο για να παράγονται σε φυσιολογικό βαθμό οι ορμόνες του θυρεοειδή θυροοξίνη(Τ4) και τριωδοθυρονίνη(Τ3) Η θυροξινη μετατρέπεται νσε τριωδιθυρονινη χανοντας ενα ατομο Ιωδίου .Ιώδιο περιέχουν τα θαλασσινά,τα οστρακοειδή, τα τυριά,το αγελαδινό γάλα.Στην Ελλάδα το επιτραπέζιο αλάτι είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο.
Η σόγια λογω της δράσης της να διογκωνει τον θυρεοειδή μερικές φορές δεν συνισταται σε ατομα με διαταραχές της θυρεοειδικης λειτουργίας.Ακόμη καλό είναι να αποφύγετε γλυκά και λιπαρές τροφές.
Γενικότερα ,τα παιδιά με θυροειδή που θέλουν να ακολουθήσουν κάποιο διατροφικό σχήμα με σκοπό την απώλεια βάρους,πρέπει να ακολουθήσουν τους βασικούς κανόνες αδυνατίσματος χωρίς να παραλείπουν θρεπτικά συστατικά.
Καλό είναι να αποφεύγουν τηγανιτά ,έτοιμα σκευάσματα(τσιπς,μπισκότα ,σοκολατες κλπ) σάλτσες και σος με ψηλό θερμιδικό περιεχόμενο,) .Αντίθετα προτείνετε μία διατροφή με λευκό αλλά και κόκκινο κρέας διότι είναι ακόμα στην ανάπτυξη,άφθονα φρέσκα φρόυτα και λαχανικά,αυγά,θαλασσινά,δημητριακά ολικής άλεσης.
Τέλος καλό είναι πριν ακολουθηθεί κάποιο διατροφικό σχήμα να συμβουλευτείτε το γιατρό και τον διαιτολόγο σας.