Posted on Σεπτέμβριος 12, 2016
by Artemis

 Η διατροφή και το περιβάλλον είναι δυο αμφίδρομα συστήματα. Μέσω των διατροφικών μας επιλογών μπορούμε να υιοθετήσουμε κάποιες συνήθειες οι οποίες είναι πιο υγιεινές αλλά και φιλικές προς τον πλανήτη γη. Παρακάτω ακολουθούν κάποιες διατροφικές συμβουλές που δεν είναι τόσο επιβαρυντικές στο περιβάλλον.


• Περιορίστε το κρέας σε μια 2 φορές εβδομαδιαία όπως άλλωστε υποστηρίζει το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής. Η κατανάλωση κρέατος παράγει σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αέρια θερμοκηπίου από ότι η κατανάλωση λαχανικών
• Προτιμήστε εφόσον είναι εφικτό κρύα γεύματα (π.χ. κρύο τοστ, κρύο σάντουιτς ,ωμά λαχανικά)
• Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά εποχιακά και όχι μεγαλωμένα σε θερμοκήπιο
• Μειώστε την κατανάλωση junk food διότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να παραχθούν και επίσης αυξάνεται η κατανάλωση χαρτιού λόγω της συσκευασίας.
• Προτιμήστε εγχώρια προϊόντα και βιολογικά πιστοποιημένα κρέατα
• Περιορίστε την ποσότητα νερού σε βραστά γεύματα
• Κόβετε τις τροφές σε κομμάτια πριν τα μαγειρέψετε διότι έτσι χρειάζονται λιγότερο χρόνο.
• Κλείνετε το μάτι της κουζίνας 5 λεπτά πιο πριν ετοιμαστεί το γεύμα.
• Σκεπάστε με καπάκι την κατσαρόλα ώστε να περιορίσετε το χρόνο μαγειρέματος!
• Ο φούρνος καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από ότι την μαγειρική στο μάτι της κουζίνας ή ακόμη καλύτερα την χύτρα ταχύτητας!
Μόνο όταν το τελευταίο δέντρο έχει πεθάνει ,ο τελευταίος ποταμός δηλητηριαστεί και το τελευταίο ψάρι πιαστεί, τότε θα συνειδητοποιήσουμε πως δεν μπορούμε να φάμε τα λεφτά. (Ινδιάνικη παροιμία)

 

 

Posted on Σεπτέμβριος 12, 2016
by Artemis

 

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι σημαντικό να υπάρχει στη διατροφή όλων μας καθώς αποτελούν θρεπτικό, χαμηλό σε θερμίδες ,υγιεινό snack ή ως συνοδευτικό (σαλάτες). Ακόμη είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες και είναι γνωστή πλέον η αντιοξειδωτική τους δράση.
Οι σωστές υγιεινές συνήθειες αποτελούν τρόπο ζωής και η υιοθέτηση αυτών γίνεται από μικρή ηλικία. Καλό είναι λοιπόν να προσθέστε στη διατροφή των παιδιών σας από μικρή κιόλας ηλικία φρούτα και λαχανικά καθώς και γενικότερα να τους διδάξετε πώς να έχουν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο ώστε να αποφύγουν τα περιττά κιλά και τη μετέπειτα παχυσαρκία. Ας δούμε παρακάτω λοιπόν, με ποιους τρόπους μπορείτε να εξοικειώσετε τα παιδιά στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών!
1) Αρχικά, καλό είναι να συνοδεύει το μεσημεριανό και το βραδινό φαγητό με σαλάτα. Πράσινη σαλάτα ,αγγουροντομάτα ,μία ντομάτα, διάφορα λαχανικά, (πιπεριές ,κρεμμύδια)
2) Μην υπερβάλλετε στα μεγέθη των μερίδων ξεκινήστε με μικρές ποσότητες είτε σε φρούτα είτε σε σαλάτες.
3) Αφήστε τα φρούτα σε εμφανή σημεία ώστε την ώρα του snack να τα προτιμήσει. Μην φέρνετε στο σπίτι τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά (τσιπς κ.λ.π)
4) Μην πιέζετε τα παιδιά να φάνε και μη χρησιμοποιείτε το φαγητό ως μέσο εκφοβισμού ή επιβράβευσης. Πρέπει η κατανάλωση υγιεινών τροφών να συνδεθεί με θετικά συναισθήματα και χαλαρό και ήρεμο περιβάλλον. Παρόλαυτα, μην απογοητεύεστε αν δεν τα προτιμήσει την πρώτη φορά. Δοκιμάστε ξανά και ξανά μέχρι να αποφασίσει να το δοκιμάσει .
5) Από βρεφική κιόλας ηλικία προτιμήστε πολτοποιημένα φρούτα και λαχανικά ώστε να είναι εξοικειωμένα με τη γεύση.
6) Πάρτε τα παιδιά μαζί σας στα ψώνια και αφήστε τα να βοηθήσουν την ώρα της μαγειρικής. Το να έχουν ενεργό ρόλο θα τα ενθουσιάσει.
7) Αποτελέστε εσείς οι ίδιοι πρότυπο μέσα από τις διατροφικές σας επιλογές. Καταναλώστε ταυτόχρονα με το παιδί φρουτοσαλάτες, γίνετε το θετικό παράδειγμα προς μίμηση
8) Τέλος , μπορείτε να δώσετε εντυπωσιακή εμφάνιση στα γεύματα ώστε να μη διστάσουν να τα δοκιμάσουν!!!

Posted on Απρίλιος 06, 2013
by Artemis

 την φράση «σωστή διατροφή» δεν εννοείται η στέρηση ,η λιμοκτονία ούτε και ο αποκλεισμός θρεπτικών συστατικών και ομάδων τροφίμων από την καθημερινή διατροφή .Με σωστό προγραμματισμό, μπορείτε να χάσετε κιλά με σταθερό ρυθμό αλλά και να διατηρήσετε την απώλεια.

Ο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους ,είναι 0,5 έως 1 κιλό ανά εβδομάδα. Υποθερμιδικές δίαιτες ή δίαιτες που αποκλείουν τελείως θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ γρήγορη μείωση βάρους αλλά έχουν ως αποτέλεσμα την γρήγορη επαναφορά στα αρχικά κιλά και την κόπωση του οργανισμού καθώς εξαντλούνται τα αποθέματα ενέργειας. Δώστε τέλος λοιπόν στις στερητικές δίαιτες ,στη ρουτίνα και σε μαγικά γιατροσόφια που υπόσχονται άμεση απώλεια κιλών. Η λύση βρίσκεται σε ένα ισορροπημένο καθημερινό διαιτολόγιο.

Βασικά «κλειδιά» για μία ισορροπημένη δίαιτα είναι τα παρακάτω:

Αρχικά, φροντίστε να χωρίσετε το καθημερινό διαιτολόγιο σας σε 5 γεύματα.

3 βασικά, πρωί μεσημέρι και βράδυ και 2 ενδιάμεσα ,συνήθως ως δεκατιανό η απογευματινό.

Προσθέστε ως ενδιάμεσα γεύματα φρέσκα φρούτα ,χυμούς, μπάρες δημητριακών και φροντίζετε να συνοδεύετε τα γεύματα σας με σαλάτες με φρέσκα ή και βρασμένα λαχανικά.

Τα φρούτα τα λαχανικά και τα δημητριακά ,περιέχουν φυτικές ίνες που είναι πολύ χαμηλές σε θερμίδες αλλά δημιουργούν εύκολα αίσθημα κορεσμού.

Από τα πιο σημαντικά βήματα που οδηγούν σε απώλεια περιττών κιλών και λίπους, είναι ο έλεγχος της ποσότητας που καταναλώνουμε .

Φροντίστε να μην καταναλώνετε παραπάνω από μια κανονική, φυσιολογικού μεγέθους μερίδα τόσο στα κύρια γεύματα όσο και στα ενδιάμεσα snack.

Εντάξετε 2-3 φορές τη εβδομάδα στη διατροφή σας λιπαρά ψάρια,1-2 κρέας 2 όσπρια ώστε να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή και κάλυψη θρεπτικών συστατικών από όλες τις διατροφικές ομάδες.

Προτιμήστε λευκό άπαχο κρέας όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα καθώς περιέχει λιγότερες θερμίδες και λίπος σε σχέση με το κόκκινο (μοσχάρι)

Επίσης, καλό είναι να αποφύγετε τα τηγανητά γεύματα και να επιλέξετε πιο υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος όπως ψητά, βραστά ,στο φούρνο ή στον ατμό .

Αντικαταστήστε τα λευκά δημητριακά με προϊόντα ολικής άλεσης .

 

Αποφύγετε κορεσμένα λιπαρά όπως έτοιμες σάλτσες ,γλυκά ,μπισκότα, έτοιμα επεξεργασμένα προϊόντα, πάστες, βούτυρο, καθώς είναι πλούσια σε θερμίδες ,ζάχαρη και λιπαρά με αποτέλεσμα την επιβράδυνση του βασικού μεταβολισμού και την αύξηση του ποσοστού λίπους.