Posted on Ιανουαρίου 09, 2021
by Artemis

Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα. Το ανθρώπινο σώμα ,παράγει ορισμένα αμινοξέα, όχι όμως όλα όσα είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργία. Έτσι, είναι αναγκαίο να τα εξασφαλίσεις μέσα από την τροφή.

 Οι φυτικές πρωτεΐνες, σε αντίθεση με τις ζωικές, δεν περιέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα, με εξαίρεση τη σόγια. Παρόλαυτα με τους σωστούς συνδυασμούς τροφών, μπορείτε να καλύψετε τις πρωτεϊνικές σας ανάγκες από φυτικές πηγές.

Παρακάτω, ακολουθούν κάποιες προτάσεις φυτικών πηγών πρωτεΐνης και η περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη.

Τόφου – 15 γρ. πρωτεϊνών ανά μερίδα 90 γρ.

Φακές – 8 γρ. πρωτεϊνών ανά 90 γρ.

Άγριο ρύζι – 6,5 γρ. πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Ρεβίθια – 6 γρ. πρωτεϊνών ανά μισό φλιτζάνι

Αμύγδαλα – 6 γρ. πρωτεϊνών ανά ¼ του φλιτζανιού

Βρώμη – 5 γρ. πρωτεϊνών ανά ¼ του φλιτζανιού

Κάσιους – 5 γρ. πρωτεϊνών ανά ¼ του φλιτζανιού

Μπρόκολο – 2 γρ. πρωτεϊνών ανά μισό φλιτζάνι

 

cooked food

Posted on Ιανουαρίου 07, 2021
by Artemis

 

Τα αντιοξειδωτικά, είναι μόρια τα οποία λαμβάνουμε μέσω της τροφής που καταναλώνουμε. Έχουν την ικανότητα να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για πρόωρη γήρανση, καρκίνο, καρδιαγγειακά νοσήματα.

Tροφές με αντιοξειδωτική δράση:

Βιταμίνη Ε(ελαιόλαδο, πιπεριές, κόκκινο λάχανο, σπαράγγια)

Βιταμίνη Α(αβοκάντο βερίκοκο ,καρότα)

Βιταμίνη C(φράουλες, ακτινίδια, πορτοκάλι, ροδάκινο, αχλάδι, μπρόκολο)