Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Η θυρεοειδίτις Hashimoto ειναι μια ασθενεια του θυρεοειδους αδένα που ανήκει στα αυτοάνοσα νοσήματα. Προσβάλει 9 φορές περισσότερο τις γυναίκες από τους άντρες. Χαρακτηρίζεται από διαταραχή των Τ λεμφοκυττάρων και από αυξημένα αντιθυροειδικά αντισώματα. Για την θεραπεία της θυρεοειδίτιδας hashimoto συνίσταται χορήγηση θυροξίνης σε δόσεις υποκατάστασης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλούνται πιεστικά φαινόμενα, οπότε αντιμετωπίζεται χειρουργικά.
Σχετικά με το διατροφικό κομμάτι συστήνεται μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με παραπάνω ιώδιο από τις συνιστώμενες ημερήσιες προσλήψεις. Το ιώδιο είναι απαραίτητο για να παράγονται σε φυσιολογικό βαθμό οι ορμόνες του θυρεοειδή θυροοξίνη(Τ4) και τριωδοθυρονίνη(Τ3) Η θυροξινη μετατρέπεται νσε τριωδιθυρονινη χανοντας ενα ατομο Ιωδίου .Ιώδιο περιέχουν τα θαλασσινά,τα οστρακοειδή, τα τυριά,το αγελαδινό γάλα.Στην Ελλάδα το επιτραπέζιο αλάτι είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο.
Η σόγια λογω της δράσης της να διογκωνει τον θυρεοειδή μερικές φορές δεν συνισταται σε ατομα με διαταραχές της θυρεοειδικης λειτουργίας.Ακόμη καλό είναι να αποφύγετε γλυκά και λιπαρές τροφές.
Γενικότερα ,τα παιδιά με θυροειδή που θέλουν να ακολουθήσουν κάποιο διατροφικό σχήμα με σκοπό την απώλεια βάρους,πρέπει να ακολουθήσουν τους βασικούς κανόνες αδυνατίσματος χωρίς να παραλείπουν θρεπτικά συστατικά.
Καλό είναι να αποφεύγουν τηγανιτά ,έτοιμα σκευάσματα(τσιπς,μπισκότα ,σοκολατες κλπ) σάλτσες και σος με ψηλό θερμιδικό περιεχόμενο,) .Αντίθετα προτείνετε μία διατροφή με λευκό αλλά και κόκκινο κρέας διότι είναι ακόμα στην ανάπτυξη,άφθονα φρέσκα φρόυτα και λαχανικά,αυγά,θαλασσινά,δημητριακά ολικής άλεσης.
Τέλος καλό είναι πριν ακολουθηθεί κάποιο διατροφικό σχήμα να συμβουλευτείτε το γιατρό και τον διαιτολόγο σας.

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Το αλάτι αποτελεί βασικό πρόσθετο συστατικό της καθημερινής διατροφής του ανθρώπου για λόγους γεύσης σε μαγειρευτά φαγητά η σε σαλάτες. Ακόμη βρίσκεται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε τυποποιημένα προϊόντα όπως παστά, επεξεργασμένα τρόφιμα, αλλαντικά τυριά, βούτυρο, σάλτσες κ.λπ. Το ανώτερο επιτρεπτό ημερήσιο όριο κατανάλωσης είναι 6gr αλάτι(μία κουτάλια του γλυκού) και νατρίου στα 2,5 με 3 gr. Για υπερτασικούς ή νεφροπαθείς οι ποσότητες περιορίζονται στις μισές. Όμως η κατανάλωση αλατιού μέσω τον τροφών φτάνει το 75-80% ημερησίως! Το αλάτι δίνει ευχάριστη γεύση στο φαγητό, διευκολύνει την μεταφορά θρεπτικών συστατικών και ηλεκτρολυτών και έχει μηδενικές θερμίδες .Αντίθετα όμως ,δημιουργεί κατακράτηση υγρών με αποτέλεσμα την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, δημιουργία κυτταρίτιδας στις γυναίκες. Επίσης έχει ενοχοποιηθεί για επιδείνωση οστεοπόρωσης και καρκίνο στομάχου καθώς και για άσθμα. ΠΟΙΟ ΑΛΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ? Τον τελευταίο καιρό πολλοί έχουν αντικαταστήσει το θαλασσινό αλάτι με το αλάτι Ιμαλάιων. Παρ’ολαυτά δεν ισχύει ότι δρα ενάντια στην αρτηριακή πίεση και στη κατακράτηση υγρών καθώς οι ποσότητες νατρίου σε σχέση με του θαλασσινού είναι οι ίδιες .Η διαφορά είναι το ότι περιέχει μεγαλύτερες προσμίξεις σε κάλιο μαγνήσιο και ασβέστιο χωρίς όμως να σημαίνει πως η υπερβολικά χρήση του δεν έχει τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις με το θαλασσινό. Το ιδανικότερο θα ήτανε να αποβάλουμε μια για πάντα το αλάτι από τη διατροφή μας καθώς λαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες μέσω των τροφίμων.H καλύτερη επιλογή για υπερτασικούς ή νεφροπαθείς ασθενείς, αλλά και για υγιή άτομα που θέλουν να αποφύγουν τις αρνητικές επιδράσεις του νατρίου(κατακράτηση υγρών, κυτταρίτιδα, αρτηριακή πίεση)είναι το φαρμακευτικό αλάτι ή το χοντρό μη επεξεργασμένο. ΤΙP: χρησιμοποιήστε μπαχαρικά και μυρωδικά για παραπάνω γεύση. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΑΛΑΤΙ: Το φαρμακευτικό αλάτι ΒONSALT είναι 100%φυσικό προϊόν. 0%Νa.Προτείνεται κυρίως για υπερτασικούς ασθενείς και για νεφροπάθειες.

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

)Η βιταμίνη C βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.
2) Ο φώσφορος επηρεάζει την απορρόφηση του ασβεστίου αρνητικά όταν η πρόσληψη του ασβεστίου είναι ανεπαρκής.
3)Κάστανα:πλούσια σε βιταμίνη C και χαμηλές θερμίδες σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς
4)100γραμμάρια μέλι:288 θερμίδες.100γραμμάρια λευκή ζάχαρη:394 θερμίδες.
5)μέλι ακακίας και μέλι πεύκου ,κατάλληλα και για διαβητικούς.
6)Για να διαπιστώσουμε αν τα αυγά είναι φρέσκα τα βυθίζουμε σε ένα ποτήρι νερό. Τα φρέσκα αυγά βουλιάζουν ενώ τα μπαγιάτικα επιπλέουν.
7)Μυζήθρα,ανθότυρο,τυρί λευκό κρεμώδες κατίκι: τυριά χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.
8)H Eλλάδα είναι η δεύτερη χώρα παγκοσμίως σε παιδική παχυσαρκία.
9)Το λαχανικό φινόκιο είναι κατάλληλο για εντερικά προβλήματα και δυσπεψία
10) .Γνωρίζετε ότι η αυξημένη πρόσληψη νατρίου (αλάτι) μέσω της διατροφής προκαλεί την αποβολή ασβεστίου από τα οστά;
11)Μαστίχα:έχει αγχολυτική δράση και ενισχύει την συγκέντρωση.
12)Κανέλα:αντιμικροβιακές ιδιότητες 
13)Κάρδαμο,σκόρδο,μαιντανός,μάραθο,τζιντζέρ:ισχυρά αντιοξειδωτικά.
14)Το κόκκινο κρασί μειώνει την απορρόφηση σιδήρου.
15)Αβοκάντο:φρουτο πλούσιο σε καλά λιπαρά
16)Βασιλικός πολτός: δρα κατά της υπέρτασης
17)Μαγία μπύρας: ακατάλληλη για άτομα με οστεοπόρωση
18)Αλόη:μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης, κατάλληλη για διαβητικούς
19)Λυκοπένιο:αντιοξειδωτικό συστατικό,βρίσκεται σε μεγαλύτερη ποσότητα στι ντομάτες
20)Φλαβονοειδή:αντιοξειδωτικές ενώσεις που βρίσκονται στο κρεμμύδι, στα μούρα, στα μύρτιλλα, στο μπρόκολο, στα μήλα, στις φράουλες, στα δημητριακά, στο κόκκινο κρασί, στο πράσινο και μαύρο τσάι, στα κόκκινα σταφύλια, στη σόγια, στα χόρτα, στο λάχανο, στο κουνουπίδι, στο πορτοκάλι, στο λεμόνι και στη σοκολάτα.