Posted on Φεβρουαρίου 25, 2021
by Artemis

Η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που έχει την ικανότητα να ρυθμίζει την γλυκόζης στο αίμα και την απορρόφηση της.

 

Η  ινσουλινοαντίσταση ορίζεται ως η  «αντίσταση» των κυττάρων στη δράση της ινσουλίνης.

Έτσι. Το πάγκρεας παράγει περισσότερη ινσουλίνη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε Διαβήτη τύπου 2.

Αίτια:

1)Αυξημένο βάρος

2)Κακές διατροφικές συνήθειες

3)Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών

4)Κάπνισμα

5)Γενετικοί παράγοντες

Συμπτώματα:

1)Αυξημένο σάκχαρο

2)Αυξημένο σπλαχνικό λίπος

Διατροφική αντιμετώπιση :

1)Προϊόντα ολικής άλεσης

2)Λαχανικά

3)ω3 λιπαρά

4)Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα

5)Αποφυγή ζάχαρης, αλκοόλ τηγανητών τροφών

 

bread with sliced dragon fruit and cucumber on top

Posted on Φεβρουαρίου 17, 2021
by Artemis

Ο διαβήτης είναι μια ασθένεια που εκτός από το σάκχαρο ,μπορεί να επηρεάσει και άλλα όργανα και δείκτες του ανθρώπινου σώματος. Έτσι,όταν κάποιος κάνει ιατρικές εξετάσεις, πρέπει να εξετάσει και τα εξής:

1)Γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη

2)Μέτρηση σακχάρου(καμπύλης και νηστείας)

3)Τριγλυκερίδια

4)Ldl

5)Hdl

6)Θυροειδής αδένας

7)C αντιδρώσα πρωτείνη υψηλής ευαισθησίας

8)Μικροαλβουμίνη ούρων

9)Ηλεκτρολύτες

10)Ουρία

11)Ουρικό οξύ

12)Μέτρηση αρτηριακής πίεσης

Πολύ σημαντικό επίσης είναι η εξέταση δοντιών, ποδιών και νεφρών.

 

bread with sunny side-up egg on white plate

 

Posted on Ιανουαρίου 18, 2021
by Artemis

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή, είναι το κλειδί της επιτυχίας για τη ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη.

Τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να έχουν τη γλυκιά γεύση που όλοι αναζητάμε με ισορροπία. Παρακάτω, ακολουθεί μία λίστα με τις γλυκαντικές ύλες που μπορεί να συμπεριλάβει στο διαιτολόγιο του ένα διαβητικό άτομο.

Γλυκαντικές ουσίες που περιέχονται κυρίως σε τρόφιμα όπως: ξυλιτόλη ,ισομαλτόζη, μαλτιτόλη, σορβιτόλη ,πρέπει να μετριούνται σαν υδατνάνθρακες. Δε συστήνεται η υπερκατανάλωση.

Η στέβια, η σακχαρίνη, η σουκραλόζη, είναι γλυκαντικές ύλες που επιτρέπεται καταναλώσει ένας διαβητικό άτομο σε κανονικές ποσότητες. Η φρουκτόζη ,δεν συστήνεται παρόλαυτα, διότι ανεβάζει τα λιπίδια στο αίμα. Τα ελεύθερα σάκχαρα από φρούτα και λαχανικά, δεν έχουν την ιδιότητα αυτή.

Η σακχαρίνη έχει πιο γλυκιά γεύση από τη ζάχαρη, και σχεδόν μηδενικές θερμίδες. Ακόμη, αντέχει στην ψηλή θερμοκρασία.

Την σουκραλόζη την συναντάμε κυρίως σε αναψυκτικά, ζελέ, έτοιμες κρέμες, τσίχλες. Έχει πιο γλυκιά γεύση από τη ζάχαρη και η κατανάλωση της δεν επηρεάζει την αύξηση της γλυκόζης.

Η στέβια, προέρχεται από ένα φυτό στην Νότια Αμερική.Έχει μηδενικές θερμίδες και αποδίδει πιο γλυκιά γεύση από τη ζάχαρη. Έχει θερμοαντοχη και η κατανάλωσή της δεν επηρεάζει τα επίπεδα του σακχάρου.Παρόλαυτα,επειδή είναι από τα πιο πρόσφατα γλυκαντικά, η χρήση της συστήνεται με μέτρο.

 

spoon of powder