Posted on Απρίλιος 29, 2017
by Artemis

Επιστημονική ονομασία:Crocus Sativus

Xρήσιμα Μέρη:Tα αποξηραμένα κόκκινα στίγματα του άνθους και οι ρίζες του.

Ο κρόκος (ή σαφράν) είναι ένα βότανο με πολλές θεραπευτικές ιδιότητες που ωφελεί την καρδιά.Τονώνει την κυκλοφορία του αίματος,προκαλεί διούρηση,μειώνει την υψηλή πίεση καθώς και την χοληστερίνη.Επίσης έχει αντιθρομβωτική δράση .Είναι κατάλληλη επιλογή για τους υπερτασικούς που ταλαιπωρούνται από προβλήματα στο συκώτι και στο μεταβολισμό του λίπους (π.χ έχουν υψηλή χοληστερίνη)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:Ρίχνετε 3-4 στήμονες κρόκου σε 1 φλυτζάνι βρασμένο νερό και τους αφήνετε για 6-8'.Σουρώνετε και πίνετε το ρόφημα.

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:O απαγορεύεται να χρησιμοποιειται κατα τη διάρκεια της εγκυμοσύνης γιατί περιέχει μεγάλες δόσεις ναρκωτικού.

 

Προσοχή στις ποσότητες γιατί περιέχει ένα δηλητήριο το οποίο δρα στο νευρικό σύστημα και φθείρει τα νεφρά.Μεγάλες δόσεις μπορούν να έχουν σοβαρές επιδράσεις(10-12 γραμμάρια μπορεί να αποβούν μοιραία για τον άνθρωπο.

 

Saffron * Cultural aesthetics to match the origins of the food:

Posted on Μάρτιος 23, 2017
by Artemis

 

 Τρώγονται εύκολα και είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά.Τα φρούτα αποτελούν το ιδανικό σνακ.Η επιστημονική έρευνα μας έδειξε ότι ακόμη και μια μικρή αύξηση κατά μία ή δύο μερίδες των φρούτων που τρώμε κάθε μέρα μπορεί να μείωσει με τρόπο θεαματικό την ευαισθησία μας για ορισμένες νόσους.

ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΕ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ

Τα φρούτα είναι ιδιαιέτερα πλούσια σε βιταμίνη C και ,φλαβονοειδή και πολυφαινόλες τα οποία παρουσιάζουν αντικαρκινική και αντιοξειδωτική δράση και προστατεύουν από ιούς και φλεγμονές.Άρα η χρήση της φράσης ένα μήλο τη ημέρα τον γιατρό τον κάνει περά έχει λόγο ύπαρξης και δικαιολογέιται.

Επιπλέον τα φρούτα περιέχουν μεταλλικά στοιχεία ,ίνες,80 % νερό και καθόλου χοληστερόλη.

ΠΩΣ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ

 

Στο πρωινό.Μπορείτε να προσθέσετε στα δημητριακά πρωινού ένα μήλο,μερικές σταφίδες,μπανάνα ,φρούτα του δάσους ή γιαούρτι με ανανά,πεπόνι ή φράουλες.Εναλλακτικά μπορείτε να πιειίτε ένα φυσικό χυμό φρούτων.

Μεσημεριανό .Για να δώσετε χρώμα σε μια πράσινη σαλάτα προσθέστε μερικά φρούτα(πορτοκάλι φράουλες).

Απόγευμα.Δοκιμάστε μιλκ σέικ με γιαούρτι ή smoothies με 2 3 φρούτα.

Βράδυ.Μπορείτε να συνοδέψετε τα κρεατικά σας με σάλτσες από φρέσκα φρούτα ή να φτιάξετε γλυκόξινες σάλτσες με ανανά ή μάνγκο.

ΞΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ

Όταν τα φρούτα περνάνε από διαδικασία ξήρανσης ή αφυδάτωσης οι πρισσότερες από τις θρεπτικές ουσίες συγκεντρώνονται στα στερεά που απομένουν.Ορισμένα υποβάλονται σε επεξεργασία με συντηριτικά που έχουν ως βάση το θείο.Τα άτομα που πάσχουν από άσθμα ή από αλλεργίες θα πρέπει να είναι προσεκτικά.Τα ξερά φρούτα είναι καλά και ως σνακ .Αν τα βράσετε και τα αφήσετε να μουλιάσουν μπορείτε να τα συνοδέψτε με δημητριακά ,με κομπόστες ως γέμιση ή μαζί με κάποιο ψητό.

 

ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ:Αβοκάντο γκρειπ φρουτ μανταρίνια πορτοκάλια λεμόνια.

 

Make healthier choices. There are different options and a variety of…:

Posted on Μάρτιος 13, 2017
by Artemis

Το ωμέγα 3 είναι ένα παράδειγμα λιπαρού οξέος,ενός βασικού συστατικού των λιπών και των ελαίων.Πρόκειται για ένα πολυακόρεστο λιπαρό οξύ,όρος που πιθανόν να έχετε συναντήσει σε ετικέτες τροφίμων.

Στην ουσία ο όρος ωμέγα 3 δεν αναφέρεται σε ένα μόνο λιπαρό οξύ υπάρχουν δεκάδες τέτοια.Τρία από αυτά είναι  ιδιαίτερα σημαντικά για τον άνθρωπο και ονομάζονται ALE,EPA και DHA.Από αυτά τα τρία ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ,στη διατροφή μας πρέπει ωποσδήποτε να υπάρχει το ALA.Θεωρείται απαραίτητο επειδή ο οργανισμός μας δεν μπορεί να το κατασκευάσει.Τα άλλα δύο μπορούμε να τα κατασκευάσουμε αλλά όχι με πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Είναι καλύτερα να υπάρχουν και τα 3 στη διατροφή μας.

 

Το ALA υπάρχει σε αρκετές τροφές αλλά τα άλλα 2 μόνο στα έλαια από ψάρι και στο μητρικό γάλα.

 

Mediterranean flavours. Olive oil. (Photo by Tim Clinch):