Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Για να αποφύγει κανείς την αύξηση της χοληστερίνης ,πρέπει να ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή με μειωμένα λιπαρά και συστηματική φυσική δραστηριότητα. Ακόμη, είναι δυνατό η μείωση των τιμών της χοληστερίνης με αλλαγές στο καθημερινό διαιτολόγιο αλλά και στον τρόπο ζωής. Παρακάτω βρίσκονται κάποιες λύσεις που θα οδηγήσουν στην επαναφορά των φυσιολογικών τιμών χοληστερίνης αλλά και στην πρόληψή της.

• Αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη,(τηγανητά, έτοιμα σκευάσματα όπως τσιπς ,γλυκά, έτοιμες σάλτσες, αλλαντικά)
• Προτιμήστε ακόρεστα λίπη όπως ξηροί ανάλατοι καρποί, ταχίνι αβοκάντο ,σουσάμι
• Καταναλώστε άφοβα φυτικές ίνες και στερόλες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης ,όσπρια
• Μειώστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μοσχάρι)και προτιμήστε άπαχα λευκά κρέατα κοτόπουλο ,γαλοπούλα)
• Πείτε ναι σε λιπαρά ψάρια(σολομός σαρδέλες ,τόνος)
• Αποφύγετε τροφές που είναι πλούσιες σε χοληστερόλη. Αυτές είναι ο κρόκος του αυγού, αλλά και θαλασσινά όπως γαρίδες ,βούτυρο, εντόσθια, καλαμάρια.
• Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ .Οι συνιστώμενες προσλήψεις είναι ένα ποτήρι αλκοόλ ημερησίως για γυναίκες και η διπλάσια ποσότητα για άντρες.

TIP: Τροφές που ρίχνουν την χοληστερίνη:
βρώμη , πράσινο τσάι, σκόρδο, ελαιόλαδο, μαύρη σοκολάτα

Τέλος καλό είναι πριν ακολουθήσετε ένα διατροφικό πρόγραμμα για μείωση της χοληστερίνης να ακολουθήσετε τις οδηγίες του γιατρού σας. Ακόμη, μόνο η φαρμακευτική αγωγή χωρίς ισορροπημένη διατροφή δεν επιφέρει αποτελέσματα.

 

Olive Oil Illustration by Maeve Parker for 2015 Calendar. www.maeveparker.com:

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Τα παιδία σε ηλικία από 1 εως 3 χρειάζονται 3-4 ποτήρια νερό τη μέρα.Καλό θα ήταν να τους το υπενθυμίζετε γιατί αφυδατώνονται πιο έυκολα και κάποιες φορές δεν αντιλαμβάνονται το αίσθημα της δίψας.Τους καλοκαιρινούς μηνες αλλά και κατά τη διάρκεια και μετά την φυσική δραστηριότητα οι ανάγκες για νερό είναι αυξημένες.
Προτιμήστε την κατανάλωση νερού και όχι αναψυκτκων,καφέ,τσάι διότι τα αναψυκτικά έχουν περιττές θερμίδες και είναι πλούσα σε ζάχαρη.Ο καφές όπως και το τσαι περιέχουν καφείνη που προκαλεί αυπνία και υπερένταση.
Εμπλουτίστε τη διατροφή του με τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό όπως φρούτα και λαχανικά (καρπούζι,αγγούρι)
Τέλος μη ξεχνάμε πως τα παιδιά αντιγράφουν ασυναίσθητα τις συνήθειες των γονιών,οπότε δώστε εσείς το καλό παράδειγμα για μια ισορροπημένη διατροφή!


Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

ΟΧΙ: Σάλτσες,καφέδες,ζωμοί κρέατος,αλκοόλ,καυτερά(π.χ. πιπεριές,τσίλι) εσπεριδοειδή,ντομάτα ,αναψυκτικά,τηγανιτά,λίπη,τυριά με πολλά λιπαρά,καστανό ρύζι

ΠΕΙΤΕ ΝΑΙ:Άπαχο κρέας(κοτόπουλο γαλοπούλα,φιλέτο μοσχαριού ψαρονέφρι) φρούτα όπως μήλο ή αχλάδι,γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά,λιπαρά ψάρια.