Posted on Απρίλιος 11, 2017
by Artemis

 Η αποχή του κρέατος και των “κακών” λιπαρών λόγω της Σαρακοστιανής νηστείας είναι ευεργετική για τον οργανισμό. Σε περίοδο νηστείας, αποκλείονται από την καθημερινή διατροφή το κρέας και τα παράγωγά του, ψάρι, αβγά, όπως και γαλακτοκομικά. Περιλαμβάνει αύξηση βιταμινών και φυτικών ινών λόγω κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, καθώς και αποχή από κορεσμένα λίπη (τηγανητά, γλυκά) δίνοντας έμφαση στα ακόρεστα (ξηροί καρποί, ταχίνι, σουσάμι, φυτικά έλαια).

Οδηγεί σε αποτοξίνωση του οργανισμού λόγω της άφθονης παροχής σε μεταλλικά στοιχεία, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Παρ’ όλα αυτά η μετάβαση από την νηστεία στα πασχαλινά γεύματα και γλυκά, πρέπει να γίνεται προοδευτικά, με ήπιο τρόπο και όχι απότομα διότι η ξαφνική επιβάρυνση του οργανισμού με λιπαρά, τρόφιμα ζωικής προέλευσης και γλυκά, ελλοχεύει κινδύνους.

Κυρίως πρέπει να προσέξουν άτομα με γαστρεντερολογικά προβλήματα, με δυσλιπιδαιμία ή χρόνιοι πάσχοντες (καρδιοπαθείς νεφροπαθείς κ.λπ.). Ακόμη μπορεί να υπάρξει δυσπεψία, απότομη άνοδος της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου, γαστρεντερολογικά προβλήματα, άνοδος ουρικού οξέος, απορύθμιση διαβήτη, ή αύξηση τριγλυκεριδίων και LDL χοληστερόλης. Συνοψίζοντας, οι ευπαθείς ομάδες που πρέπει να προσέξουν παραπάνω στις διατροφικές τους επιλογές στο τραπέζι των εορτών είναι οι καρδιοπαθείς, άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, ηλικιωμένοι, άτομα με υψηλή χοληστερίνη, όσοι πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα, διαβητικοί, όσοι έχουν προδιάθεση σε γαστρεντερολογικά προβλήματα (δυσπεψίες, έλκος, μετεωρισμοί) και γενικότερα όσοι ενδιαφέρονται για να διατηρήσουν σταθερό το βάρος τους και ν’ αποφύγουν παραπανίσια κιλά!

Παρακάτω δίνονται κάποιες συμβουλές ώστε να επιτύχετε μια ομαλή μετάβαση σε πλήρη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και στα πασχαλινά εδέσματα, μετά από μεγάλη περίοδο νηστείας, πλούσια σε υδατάνθρακες και φτωχή σε λιπαρά, ώστε να αποφύγετε ενοχλητικά και δυσάρεστα συμπτώματα όσον αφορά την υγεία σας και την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και του μεταβολισμού σας. Έτσι θα απολαύσετε γιορτινές γεύσεις χωρίς να ανησυχείτε για αλλαγή του βάρους σας και της καλής φυσικής σας υγείας.

Ο πιο βασικός κανόνας είναι να έχετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο 3 βασικά γεύματα και 2 ενδιάμεσα μικρότερα. Αρχικά φροντίστε να συνοδεύετε ή ακόμα καλύτερα να ξεκινάτε τα κυρίως γεύματά σας με φρέσκα λαχανικά και σαλάτες. Έτσι θα αποκτήσετε αίσθημα κορεσμού με αποτέλεσμα μειωμένη πρόσληψη τροφής και θα εμπλουτίσετε το γεύμα σας με βιταμίνες, φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά που περιέχουν τα λαχανικά. Προτιμήστε  ως συνοδευτικά ψητά ή βραστά λαχανικά με το κυρίως γεύμα και όχι πατάτες ή ρύζι που περιέχουν πολύ μεγαλύτερη θερμιδική αξία, ώστε να μην παραφορτωθεί ο οργανισμός σας με περιττές θερμίδες.

Χρησιμοποιήστε στην μαγειρική μπαχαρικά και καρυκεύματα που προσθέτουν ευχάριστη και νόστιμη γεύση στο φαγητό σας και όχι υπερβολικές δόσεις αλατιού, καθώς το αλάτι ανεβάζει την αρτηριακή πίεση και δημιουργεί κατακράτηση υγρών που οδηγεί σε δυσπεψία. Καλό θα ήτανε να μην παραλείπετε τα φρούτα από την διατροφή σας. Περιοριστείτε στα 3 αβγά την εβδομάδα, κυρίως τα άτομα με υψηλή χοληστερίνη. Από το κρέας καλό είναι να αφαιρείται το ορατό λίπος.

Ιδιαίτερα, όσοι  πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα πρέπει να αποφύγουν μεγάλες μερίδες κρέατος διότι είναι πλούσιο σε πουρίνες και νάτριο, που συμβάλλουν στην αύξηση του ουρικού οξέος. Στο πασχαλινό τραπέζι υπάρχουν σε αφθονία τυριά, παρόλα αυτά καταναλώστε τα με μέτρο διότι η αλόγιστη κατανάλωσή τους ταυτόχρονα με το φαγητό οδηγεί σε ένα υπερθερμιδικό γεύμα.

Καλύτερη επιλογή αποτελούν τα λευκά τυριά και όχι τόσο τα κίτρινα. Συνοδέψτε τα κυρίως γεύματά σας με μουστάρδα που δεν έχει μεγάλη θερμιδική αξία και όχι άλλες σάλτσες. Μία ακόμη χρήσιμη συμβουλή είναι να μην συνοδεύετε το κυρίως γεύμα με μεγάλες ποσότητες αλκοόλ. Προτιμήστε κόκκινο ή λευκό κρασί (1-2 ποτήρια οι γυναίκες, 2-3 οι άντρες), καθώς έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με άλλα αλκοολούχα ποτά, είναι πιο εύπεπτο και κάνει καλό στην καρδιαγγειακή λειτουργία. Πίνετε αρκετό νερό. Εκτός του ότι ενισχύει την ενυδάτωση του οργανισμού, δημιουργεί αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες τροφής ιδιαίτερα στα κυρίως γεύματα.

Προτιμήστε φρούτα ως ενδιάμεσα γεύματα π.χ. ως δεκατιανό ή απογευματινό. Προτιμότερο θα ήταν να  αποφύγετε την κατανάλωση μεγάλων μερίδων φαγητού ή γλυκού κυρίως τις βραδινές ώρες. Καλή επιλογή για γλυκό τις γιορτινές ημέρες είναι τα  πασχαλινά τσουρέκια ή κουλουράκια αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο. Όσον αφορά τα πασχαλινά σοκολατένια αβγά καλό είναι να καταναλώνονται με μέτρο (1-2 φορές εβδομαδιαίως) και ακόμα καλύτερη επιλογή είναι τα αβγά από σοκολάτα υγείας.

Κατά την παρασκευή γλυκών και εδεσμάτων επιλέξτε αντί για βούτυρο φυτική μαργαρίνη και αντί για ζάχαρη στέβια. Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνετε θερμίδες. Συστήνονται ως περισσότερο διαιτητικά κουλουράκια λαδιού και τσουρέκια χωρίς γέμιση. Δώστε έμφαση στην συχνότητα αλλά και την ποσότητα κατανάλωσής τους. Kάποιες παραπάνω πιο λεπτομερείς συμβουλές για να αποφύγετε δυσχερείς επιπτώσεις στην υγεία σας, είναι οι παρακάτω: Επιλέξτε κατσίκι και όχι αρνί διότι περιέχει λιγότερες θερμίδες ανά μερίδα και λιγότερα λιπαρά. Εμπλουτίστε την παραδοσιακή συνταγή της μαγειρίτσας με λαχανικά και μπαχαρικά, λιγότερα κομμάτια κρέατος και εντόσθια χωρίς να είναι τηγανητά. Πιο υγιεινοί τρόποι μαγειρέματος του κρέατος είναι στη γάστρα ή ψητά και όχι στη σούβλα. Αυτό συμβαίνει γιατί το ψήσιμο στη σούβλα εμπλουτίζει το κρέας με καρκινογόνες ουσίες, παρόλο που είναι πολύ πιο γευστικός τρόπος μαγειρέματος.

Καλύτερο είναι πολλά και μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι λιγότερα με μεγαλύτερη ποσότητα, καθώς ο οργανισμός υπερφορτώνεται με επιπλέον θερμίδες και μπορεί να οδηγήσει σε γαστρεντερολογικά προβλήματα και υπερφόρτωση θερμίδων με αποτέλεσμα αύξηση βάρους. Τη μέρα του Μεγάλου Σαββάτου, αποφύγετε να φάτε βαριά το μεσημέρι. Προτιμήστε ένα ελαφρύ γεύμα με σαλάτα το μεσημέρι, καθώς δεν είναι ευεργετικό για τον οργανισμό η απότομη βραδινή κατανάλωση φαγητού. Τέλος, μην παραλείπετε ένα καλό και θρεπτικό πρωινό καθώς σας γεμίζει με ενέργεια, αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και ελέγχει την όρεξή σας! Με τις παραπάνω συμβουλές μπορείτε να απολαύσετε τα εδέσματα του γιορτινού τραπεζιού χωρίς να στερηθείτε, αρκεί να υπάρχει μέτρο, ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητα συμπτώματα!

 

These tie dye Easter eggs are SO FUN and they're so simple to make! The colours are bright and beautiful and the eggs are completely safe to eat!:

Posted on Ιανουάριος 31, 2017
by Artemis

Πολλά άτομα άνω των 50 έχουν μακροχρόνιες ή χρόνιες διαταραχές όπως υψηλή πίεση ή αρθρίτιδα και παίρνουν καθημερινά φάρμακα.Ορισμένα φάρμακα ελιναι πιθανό να επηρεάσουν την απορρόφηση ή την επεξεργασλια μιας θρεπτικής ουσίας από τον οργανισμό,ενώ αντίθετα άλλα να την εντείνουν.Υπάρχουν όμως και μερικές θρεπτικές ουσίες, από την άλλη που εμποδίζουν ή βελτώνουν τις επιπτώσεις του φαρμάκου.Αν παίρνετε φάρμακα, ο γιατρός ή ο φαρμακοποιός σας θα μπορούν να σας πούν ποιές είναι εκείνες οι τροφές ή οι θρεπτικές ουσίες που προκαλούν αλλξηλεπιδράσεις.Πιο κάτω βρίσκονται οι πιο κοινλες αλληλεπιδράσεις.

 

Αναλγητικά:Αντιδρούν με αλκοόλ.Επιπτώσεις:επιβλαβές για το συκώτι.Τι μπορείτε να κάνετε:να αποφύγετε το αλκοόλ.

Αντιβιοτικά:Αντιδρά με:ασβέστιο και βιταμίνη Κ και βιοτιίνη.Επιπτώσεις:Μείωση απορρόφησης,παρέμβαση στην παραγωγή της βιταμίνης Κ στο έντερο.Τι μπρείτε να κάνετε?Λήψη με άδειο στομάχι και λήψη κάποιου πολυβιταμινολυχου συμπληρώματος.

Αντιπηκτικά:Αντιδρά με τροφές με βιταμονη Κ και συμπληρώματα βιταμίνης Ε.Επιπτώσεις:΄Μείωση ή αύξηση αποτελεσματικότητας.Αναλόγως ,θα πρέπει να αποφύγετε ή να αυξήσετε την δόση της βιταμίνης Κ.

Αντιυπερτασικά και διουρητικά.Αντιδρά με κάλιο και μαγνήσιο.Επιπτώσεις:Άυξηση απώλειας καλίου και μαγνησίου.Μπορείτε να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο.

Αντιφλεγμονώδη. Αντιδρά με αλκοόλ.Επιπτώσεις: Επειδείνωση της αιμορραγίας απο το στομάχι. .Θα πρέπει να αποφύγετε το αλκοόλ.

Φάρμακα για μείωση της χοληστερίνης.Αντιδρά με οποιαδήποτε τροφή. Άμεση επίπτωση είναι η άυξηση της απορρόφησης του φαρμάκου.Θα πρέπει να  τα παίρνετε μαζί με το φαγητό σας.

Στεροειδή.Αντιδρούν με ζάχαρη και νάτριο(αλάτι) Επιπτώσεις:Άυξηση του σακχάρου στο αίμα.Πιθανή κατακράτηση υγρών.Θα πρέπει να μειώσετε τα γλυκά και τα αναψυκτικά και να περιορίσετε το αλάτι.

 

Liver X: The anticipatory hangover cure - http://recliner.nyc/liver-x-the-anticipatory-hangover-cure/:

Posted on Ιανουάριος 14, 2017
by Artemis

Έχει υπολογιστεί ότι το 1/3 περίπου των θανάτων από καρκίνο θα μπορούσαν να προληφθούν με μια έμφαση στα φρούτα ,τα λαχανικά ,στους αναποφλοίωτους σπόρους και στα όσπρια καθώς και με τη διατήρηση του σωστού βάρους.

ΠΕΝΤΕ ΤΗ ΜΕΡΑ Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν πολλές βιταμίνες ,μεταλλικά στοιχεία ,ίνες και πολλά  ωφέλιμα φυτοχημικά μερικά απο τα οποία έχει αποδειχτεί ότι προλαμβάνουν και καταπολεμούν τον καρκίνο.Το παγκόσμιο Ταμείο για την έρευνα στον καρκίνο υπολόγισε ότι το 20% όλων τν καρκίνων θα μπορούσε να προληφθεί με τη κατανάλωση πέντε ή περισσότερων μερίδων φρούτων και λαχανικών τη μέρα.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΤΑ ΛΙΠΑΡΑ Περιορίστε την ποσότητα κόκκινου κρέατος που καταναλώνετε,ιδιατερα  αν είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και προτιμήστε ψάρι στήθος πουλερικών ή θαλασσινά.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΙΝΕΣ. Οι ίνες μπορεί να συμβάλουν στην εξάλειψη τοξινών που συνδέονται με τον καρκίνο και όπως συμβαίνει με τα αντιοξειδωτικά ,μπορεί  να συμβάλλουν στην εκρίζωση των ελεύθερων ριζών απο το σώμα.Πέρα από τα φρούτα και τα λαχανικά  η κατανάλωση πολλών αναποφλοίωτων σπόρων θα αυξήσει την πρόσληψη διατροφικών ινών.Οι αναποφλοιωτοι σπόροι αποτελούν καλή πηγή πολλών βιταμινών του συμπλέγματος Β καθώς και συστατικό  που συναντώνται στους λιναρόσπορους και μπορεί να παίζουν προστατευτικό ρόλο από τον καρκίνο του προστάτη  του μαστού και του παχέος εντέρου.

ΧΑΣΤΕ ΒΑΡΟΣ Χάνοντας το επιπλέον βάρος θα μειώσετε θεαματικά τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου.Μιά αύξηση του σωματικού βάρους έστω και 5% στις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες ,αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού μετά την εμμηνόπαυση ,αν είναι λοιπόν αναγκαίο θα πρέπει να χάσετε λίγο βάρος .Μόλις καταφέρετε να χάσετε λίγο βάρος .Μόλις καταφέρετε να φτάσετε το ιδανικό βάρος κάντε κάθε προσπάθεια για να το διατηρήσετε.Περπατήστε,κολυμπήστε-γενικώς ασκηθείτε.

 

Add your favourite fruits to your Drop Bottle and let them infuse! // Detox Water Bottles: www.dropbottle.co: