Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

 

 

ΔΙΑΙΤΑ DUKAN .Πήρε το όνομά της από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan.H δίαιτα αυτή χωρίζεται σε 4 φάσεις και υπόσχεται γρήγορη και μεγάλη απώλεια κιλών .Η πρώτη φάση περιλαμβάνει πρωτεϊνικά τρόφιμα (άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά) και αποκλείει εντελώς τη ζάχαρη, υδατάνθρακες (ρύζι πατάτες ψωμί αλεύρι )και διαρκεί συνήθως 8 με 10 μέρες .Στη δεύτερη φάση προστίθενται λαχανικά .Ακολουθεί σταθεροποίηση της δίαιτας με συγκεκριμένα τρόφιμα (φρούτα, βρώμη) και τέλος ,η φάση της συντήρησης περιλαμβάνει πολύ λίγους υδατάνθρακες ,μια με δύο μέρες μόνο πρωτεΐνη και καθημερινά πίτουρα βρώμης. Με αυτήν την δίαιτα μπορεί να χάνονται εύκολα και γρήγορα κιλά αλλά έχει πολλά μειονεκτήματα. Α)Η σωστή διατροφή περιλαμβάνει ποικιλία τροφών με 50% της ημερήσιας πρόσληψης τροφών σε υδατάνθρακα ,το 20%πρωτεΐνη και το 30% λίπη. Το το να αποκλείει εντελώς τους υδατάνθρακες και στις μετέπειτα φάσεις να τους περιορίζει σε μεγάλο βαθμό, έχει ως αποτέλεσμα ζαλάδες ,υπογλυκαιμίες, εξάντληση, ατονία. Β)Η απουσία φρούτων και λαχανικών έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές ελλείψεις σε βιταμίνες και φυτικές ίνες . Γ)Η μεγάλη κατανάλωση κρεατικών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της χοληστερίνης. Δ) Λόγω της μεγάλης πρωτεϊνικής σύστασης στη πρώτη φάση χάνονται μεγάλη ποσότητα υγρών και όχι λίπος. Ε) Είναι αρκετά στερητική, κάτι το οποίο σημαίνει ότι το βάρος που χάθηκε θα επανακτηθεί σύντομα. ΣΤ)Η μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στα νεφρά και το συκώτι γιατί καλούνται να επεξεργαστούν πολύ μεγάλες ποσότητες και έτσι υπερλειτουργούν, Ζ)Το ότι δεν υπάρχει περιορισμός στη ποσότητα δεν διδάσκει τον ασθενή όσον αφορά το τι θεωρείται φυσιολογική ποσότητα φαγητού και κανονική μερίδα. Καλό είναι λοιπόν να μην επηρεάζεστε από δίαιτες που προβάλουν τα περιοδικά, ούτε από δίαιτες που τάχα εφαρμόζουν celebrity αν δεν ανταποκρίνονται σε ένα ισορροπημένο διατροφικό σχήμα .Αν έχετε απορίες ή σκοπεύετε να ακολουθήσετε κάποια από αυτές να συμβουλεύεστε τον γιατρό και τον διαιτολόγο σας .Περισσότερες πληροφορίες :https://el.wikipedia.org/wiki/Δίαιτα_Ντουκάν

 

 

Posted on Απρίλιος 06, 2013
by Artemis

 την φράση «σωστή διατροφή» δεν εννοείται η στέρηση ,η λιμοκτονία ούτε και ο αποκλεισμός θρεπτικών συστατικών και ομάδων τροφίμων από την καθημερινή διατροφή .Με σωστό προγραμματισμό, μπορείτε να χάσετε κιλά με σταθερό ρυθμό αλλά και να διατηρήσετε την απώλεια.

Ο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους ,είναι 0,5 έως 1 κιλό ανά εβδομάδα. Υποθερμιδικές δίαιτες ή δίαιτες που αποκλείουν τελείως θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ γρήγορη μείωση βάρους αλλά έχουν ως αποτέλεσμα την γρήγορη επαναφορά στα αρχικά κιλά και την κόπωση του οργανισμού καθώς εξαντλούνται τα αποθέματα ενέργειας. Δώστε τέλος λοιπόν στις στερητικές δίαιτες ,στη ρουτίνα και σε μαγικά γιατροσόφια που υπόσχονται άμεση απώλεια κιλών. Η λύση βρίσκεται σε ένα ισορροπημένο καθημερινό διαιτολόγιο.

Βασικά «κλειδιά» για μία ισορροπημένη δίαιτα είναι τα παρακάτω:

Αρχικά, φροντίστε να χωρίσετε το καθημερινό διαιτολόγιο σας σε 5 γεύματα.

3 βασικά, πρωί μεσημέρι και βράδυ και 2 ενδιάμεσα ,συνήθως ως δεκατιανό η απογευματινό.

Προσθέστε ως ενδιάμεσα γεύματα φρέσκα φρούτα ,χυμούς, μπάρες δημητριακών και φροντίζετε να συνοδεύετε τα γεύματα σας με σαλάτες με φρέσκα ή και βρασμένα λαχανικά.

Τα φρούτα τα λαχανικά και τα δημητριακά ,περιέχουν φυτικές ίνες που είναι πολύ χαμηλές σε θερμίδες αλλά δημιουργούν εύκολα αίσθημα κορεσμού.

Από τα πιο σημαντικά βήματα που οδηγούν σε απώλεια περιττών κιλών και λίπους, είναι ο έλεγχος της ποσότητας που καταναλώνουμε .

Φροντίστε να μην καταναλώνετε παραπάνω από μια κανονική, φυσιολογικού μεγέθους μερίδα τόσο στα κύρια γεύματα όσο και στα ενδιάμεσα snack.

Εντάξετε 2-3 φορές τη εβδομάδα στη διατροφή σας λιπαρά ψάρια,1-2 κρέας 2 όσπρια ώστε να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή και κάλυψη θρεπτικών συστατικών από όλες τις διατροφικές ομάδες.

Προτιμήστε λευκό άπαχο κρέας όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα καθώς περιέχει λιγότερες θερμίδες και λίπος σε σχέση με το κόκκινο (μοσχάρι)

Επίσης, καλό είναι να αποφύγετε τα τηγανητά γεύματα και να επιλέξετε πιο υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος όπως ψητά, βραστά ,στο φούρνο ή στον ατμό .

Αντικαταστήστε τα λευκά δημητριακά με προϊόντα ολικής άλεσης .

 

Αποφύγετε κορεσμένα λιπαρά όπως έτοιμες σάλτσες ,γλυκά ,μπισκότα, έτοιμα επεξεργασμένα προϊόντα, πάστες, βούτυρο, καθώς είναι πλούσια σε θερμίδες ,ζάχαρη και λιπαρά με αποτέλεσμα την επιβράδυνση του βασικού μεταβολισμού και την αύξηση του ποσοστού λίπους.