Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

1)Το μέλι έχει λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη.Ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι έχει σχεδόν ίδιες θερμίδες με ένα κουταλάκι ζάχαρη.Η διαφορά είναι ότι το μέλι έχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά και δεν έχει υποστεί τόση επεξεργασία όσο η ζάχαρη.
2)Οι υδατάνθρακες παχαίνουν.Η αλήθεια είναι ότι οι απλοί υδατάνθρακες παχαίνουν(γλυκά,ζάχαρη,).Οι υδατάνθρακες που βρίσκονται σε φρούτα σε λαχανικά κλπ είναι απαραίτητη για μια ισορροπημένη διατροφή.
3)Τα προιόντα ολικής άλεσης έχουν λιγότερες θερμίδες από τα λευκά.Ο αριθμός των θερμίδων είναι ο ίδιος ,η διαφορά είναι στο ότι τα προιόντα ολικής άλεσης είναι πιο υγιεινά διότι δεν εχουν υποστεί επεξεργασία και έχουν περισσότερες φυτικές ίνες.
4)Αν κόψω προιόντα με γλουτένη θα αδυνατίσωΛΑΘΟΣ! Η γλουτένη είναι μία πρωτεΐνη του ενδοσπερμίου του μαλακού σιταριού, κριθαριού και σίκαλης.Αποτελείται από τη γλοιαδίνη και γλουτελίνη. Άτομα με σοβαρή δυσανεξία στη γλουτένη που πάσχουν από κοιλιοκάκη ,πρέπει να αποφεύγουν τη γλουτένη και να εφαρμόσουν δίαιτα ελευθερη γλουτένης με ειδικά προιόντα του εμπορίο. Δεν υπάρχει κάποιο επιστημονικό στοιχείο που να αποδεικνύει ότι μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης βοηθάει στο αδυνάτισμα.Απο τη στιγμή που αποκλείονται δημητριακά και επεξεργασμένα τρόφιμα και αντί για αυτά η διατροφή εμπλουτίζεται με φρούτα είναι πιο υγιεινή η διατροφή αλλά αυτό δεν οφείλεται στη γλουτένη.Ακόμη,τα προιόντα ελεύθερα γλουτένης μπορεί να περιέχουν περισσότερα σάκχαρα ή και βελτιωτικά γεύσης .Τέλος είναι πολύ πιθανό με μια δίαιτα ελευθερη γλουτένης να αποκλείονται θρεπτικά συστατικά.Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος να αποκλείσετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας αν δεν έχετε δυσανεξία.
5)Αν φάω το βράδυ θα παχύνω!Δεν έχει σημασία η ώρα του βραδινού αλλά η ποσότητα και η ποιότητα των θερμίδων.

 

Posted on Σεπτέμβριος 12, 2016
by Artemis

 

Η διατροφή και το περιβάλλον είναι δυο αμφίδρομα συστήματα. Μέσω των διατροφικών μας επιλογών μπορούμε να υιοθετήσουμε κάποιες συνήθειες οι οποίες είναι πιο υγιεινές αλλά και φιλικές προς τον πλανήτη γη.Παρακάτω ακολουθούν κάποιες διατροφικές συμβουλές που δεν είναι τόσο επιβαρυντικές στο περιβάλλον.

• Περιορίστε το κρέας σε μια 2 φορές εβδομαδιαία όπως άλλωστε υποστηρίζει το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής. Η κανανάλωση κρέατος παράγει σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αέρια θερμοκηπίου από ότι η κατανάλωση λαχανικών
• Προτιμήστε εφόσον είναι εφικτό κρύα γεύματα(π.χ. κρύο τοστ,κρύο σαντουιτς,ωμά λαχανικά)
• Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά εποχιακά και όχι μεγαλωμένα σε θερμοκήπιο
• Μειώστε την κατανάλωση junk food διότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να παραχθούν και επίση αυξάνεται η κατανάλωση χαρτιού λόγω της συσκευασίας.
• Προτιμήστε εγχώρια προιόντα και βιολογικά πιστοποιημένα κρέατα
• Περιορίστε την ποσότητα νερού σε βραστά γεύματα
• Κόβετε τις τροφές σε κομμάτια πριν τα μαγειρέψετε διότι έτσι χρειάζονται λιγότερο χρόνο.
• Κλείνετε το μάτι της κουζίνας 5 λεπτά πιο πριν ετοιμαστεί το γευμα.
• Σκεπάστε με καπάκι την κατσαρόλα ώστε να περιορίσετε το χρόνο μαγειρέματος!
• Ο φούρνος καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από ότι την μαγειρική στο μάτι της κουζίνας ή ακόμη καλύτερα την χύτρα ταχύτητας!
Μόνο όταν το τελευταίο δέντρο έχει πεθάνει ,ο τελευταίος ποταμός δηλητηριαστεί και το τελευταίο ψάρι πιαστέι,τότε θα συνειδητοποιήσουμε πως δεν μπορούμε να φάμε τα λεφτά. (Ινδιάνικη παροιμία)

 

Posted on Σεπτέμβριος 12, 2016
by Artemis

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι σημαντικό να υπάρχει στη διατροφή όλων μας καθώς αποτελούν θρεπτικό, χαμηλό σε θερμίδες ,υγιεινό snack ή ως συνοδευτικό (σαλάτες). Ακόμη είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες και είναι γνωστή πλεον η αντιοξειδωτική τους δράση.
Οι σωστές υγιεινές συνήθειες αποτελούν τρόπο ζωής και η υιοθέτηση αυτών γίνεται από μικρή ηλικία. Καλό είναι λοιπόν να προσθέστε στη διατροφή των παιδιών σας από μικρή κιόλας ηλικία φρούτα και λαχανικά καθώς και γενικότερα να τους διδάξετε πώς να έχουν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο ώστε να αποφύγουν τα περιττά κιλά και τη μετέπειτα παχυσαρκία. Ας δούμε παρακάτω λοιπόν, με ποιους τρόπους μπορείτε να εξοικειώσετε τα παιδιά στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών!
1) Αρχικά,καλό είναι να συνοδεύει το μεσημεριανό και το βραδινό φαγητό με σαλάτα. Πράσινη σαλάτα ,αγγουροντομάτα ,μία ντομάτα, διάφορα λαχανικά, (πιπεριές ,κρεμμύδια)
2) Μην υπερβάλετε στα μεγέθη των μερίδων ξεκινήστε με μικρές ποσότητες είτε σε φρούτα είτε σε σαλάτες.
3) Αφήστε τα φρούτα σε εμφανή σημεία ώστε την ώρα του snack να τα προτιμήσει. Μην φέρνετε στο σπίτι τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά (τσιπς κ.λ.π)
4) Μην πιέζετε τα παιδιά να φάνε και μη χρησιμοποιείτε το φαγητό ως μέσο εκφοβισμού ή επιβράβευσης. Πρέπει η κατανάλωση υγιεινών τροφών να συνδεθεί με θετικά συναισθήματα και χαλαρό και ήρεμο περιβάλλον. Παρ’όλ’αυτά, μην απογοητεύεστε αν δεν τα προτιμήσει την πρώτη φορά. Δοκιμάστε ξανά και ξανά μέχρι να αποφασίσει να το δοκιμάσει .
5) Από βρεφική κιόλας ηλικία προτιμήστε πολτοποιημένα φρούτα και λαχανικά ώστε να είναι εξοικειωμένα με τη γεύση.
6) Παρτε τα παιδια μαζί σας στα ψώνια και αφήστε τα να βοηθήσουν την ώρα της μαγειρικής.Το να έχουν ενεργό ρόλο θα τα ενθουσιάσει.
7) Αποτελέστε εσείς οι ίδιοι πρότυπο μέσα από τις διατροφικές σας επιλογές. Καταναλώστε ταυτόχρονα με το παιδί φρουτοσαλάτες,γίνετε το θετικό παράδειγμα προς μίμηση
8) Τέλος , μπορέιτε να δώσετε εντυπωσιακή εμφάνιση στα γεύματα ώστε να μη διστάσουν να τα δοκιμάσουν!!!