Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Επιλογή αποχής από το κρεας,ευαισθητοποίηση απέναντι στην εκμετάλευση και τις κακουχίες των ζώων σε εργοστάσια και βιομηχανίες,τρόπος ζωής ή και μόδα.Κίνητρα θρησκευτικά,ψυχολογικά,περιβαλλοντικά κοινωνικά η ηθικά.Αν και η μεσογειακή διατροφή προτείνει χαμηλή κατανάλωση άπαχου κρέατος,πολλοί άνθρωποι επιλέγουν έναν χορτοφαγικό τύπο διατροφής.Η χορτοφαγία είναι η αποχή από το κρέας και από ζωικά προιόντα.Υπάρχουν πολλά είδη χορτοφάγων ανάλογα από τα τρόφιμα που επιλεγουν να αποκκείσουν από την διατροφή τους.
• Αυστηροί χορτοφάγοι.Έχουν αποκλέισει από το καθημερινό τους διαιτολόγιο όχι μόνο το κρέας αλλά και όλα τα ζωικά προιόντα(αυγά,ψάρι)
• Αυγο-χορτοφάγος.Αποκλείονται το κρέας τα ψαρια ,τα θαλασσινα και τα γαλακτοκομικά αλλά επιτρέπονται τα αυγά.
• Γαλακτο-αυγοχορτοφάγος.Επιτρέπονται γαλακτοκομικά και αυγά,αποχή μόνο από το κρέας!
• Γαλακτοχορτοφαγία.Όχι κρέας και αυγά ,μόνο γαλακτοκομικά φρούτα και λαχανικά.
• Ψαροχορτοφάγος.Έχει αποκλείσει το κρέας αλλά καταναλώνει ψάρι και θαλασσινά.
Όταν κάποιος ακολουθέι χορτοφαγική διατροφή θα παρουσιάσει έλλειψη σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τα οποία προσφέρει η κατανάλωση κρέατος στην διατροφή μας. Παρακάτω λοιπόν ακολουθούν εναλλακτικοί τρόποι ώστε να μην έχετε ανεπάρκεια σε θρεπτικές ουσίες.
• Πρωτείνη.Η πρωτείνη Α βιολογικής αξίας βρίσκεται στο κρέας.Μία καλή επιλογή θα ήτανε να συνδιάσετε όσπρια με δημητριακά(ψωμί,πατάτα ρύζι).Άλλες πηγές πρωτεινών είναι η σόγια το ασπράδι αυγού, τα γαλακτοκομικά προιόντα
• Σίδηρος.Εναλλακτικά, πηγές σιδήρου είναι το μπρόκολο το κουνουπίδι τα θαλασσινά και τα όσπρια.Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε και τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C(πορτοκάλι) ώστε να ενισχύεται η απορρόφηση.
• Βιταμίνη Β12.Την βρίσκουμε σε θαλασσινά σε γάλα σόγιας και σε ειδικά εμπλουτισμένα τρόφιμα.
Σημασία λοιπόν για μία σωστή χορτοφαγική διατροφή η οποία θα καλύπτει όλες τις θρεπτικές σας ανάγκες είναι να αντικαταστήσετε κάποια τρόφιμα και να τα εντάξετε καθημερινά στη διατροφή σας ώστε να μην παρουσιαστεί έλλειψη σε κάποιο θρεπτικό συστατικό.

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

ΠΙΠΕΡΙΑ ΚΑΥΤΕΡH:Κατάγεται από Β.Αφρική και Ν.Αμερική.Τη χρησιμοποιούμε σε όσπρια λαδερά και σούπες αποξηραμένη ή φρέσκια.
ΤΖΙΝΤΖΕΡ:Καταγωγή από Ινδία,Ινδονησία και Νιγηρία.Συνδυάζεται πιο πολύ με χοιρινό και κοτόπουλο και έχει χαρακτηριστική γεύση και οσμή.Κάποιοι λαοί όπως οι Άγγλοι το προσθέτουν και σε γλυκά και άλλοι όπως οι κινέζοι σε κρέας πάπιας ή θαλασσινά.Πρέπει να χρησιμοποιείται γρήγορα μετά την αγορά του γιατί χάνεται η μυρωδιά του.
ΚΡΑΣΙ:Οι πρώτοι έμποροι κρασιού ήταν οι αρχαίοι Κρήτες και σύμφωνα με ένα μύθο με τα κέρδη από τις πωλήσεις έχτισαν την Κνωσσό.Ακόμη,τον 9ο αιώνα π.Χ οι Έλληνες πουλούσαν κρασί,αγγεία στους Κέλτες και αγόραζαν ορυκτό αλάτι
ΠΙΠΕΡΙ:Άσπρο μάυρο ροζέ ή γκρίζο με καταγωγή από Βραζιλία Κευλάνη Ινδία Μαλαισία.Υπάρχει σε όλες τις κουζίνες των λαών.Προσθέστε πριν αποσύρετε το φαγητό από τη φωτιά για να μη χάσει το άρωμα του.

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Η γλουτένη είναι μία πρωτεΐνη του ενδοσπερμίου του μαλακού σιταριού, κριθαριού και σίκαλης.Αποτελείται από τη γλοιαδίνη και γλουτελίνη.
Άτομα με σοβαρή δυσανεξία στη γλουτένη που πάσχουν από κοιλιοκάκη ,πρέπει να αποφεύγουν τη γλουτένη και να εφαρμόσουν δίαιτα ελευθερη γλουτένης με ειδικά προιόντα του εμπορίου.Η γλουτένη βρίσκεται σε δημητριακά,σιτάρι,σίκαλη,βρώμη,κριθάρι,παξιμάδια,ζυμαρικά,ψωμί,φρυγανιές,μπισκότα,κεικ,σιμιγδάλι, αλέυρι σκληρό,κουλουράκια,βύνη,γαριδάκια ,πατατακια κλπ έτοιμες κονσέρβες αλλαντικά άγνωστης προέλευσης,επεξεργασμένα τυριά
.Άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη μπορούν να συμπεριλάβουν στη διατροφή τους ρύζι και ψευδοδημητριακά όπως κινόα και φαγόπυρο αλλά και καλαμπόκι.Ακόμη επιτρέπονται γαλακτοκομικά προιόντα,κρέας,αυγά,ψάρια,όσπρια
Δεν υπάρχει κάποιο επιστημονικό στοιχείο που να αποδεικνύει ότι μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης βοηθάει στο αδυνάτισμα.Απο τη στιγμή που αποκλείονται δημητριακά και επεξεργασμένα τρόφιμα και αντί για αυτά η διατροφή εμπλουτίζεται με φρούτα είναι πιο υγιεινή η διατροφή αλλά αυτό δεν οφείλεται στη γλουτένη.Ακόμη,τα προιόντα ελεύθερα γλουτένης μπορεί να περιέχουν περισσότερα σάκχαρα ή και βελτιωτικά γεύσης 
.Τέλος είναι πολύ πιθανό με μια δίαιτα ελευθερη γλουτένης να αποκλείονται θρεπτικά συστατικά.Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος να αποκλείσετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας αν δεν έχετε δυσανεξία.