Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Η γλουτένη είναι μία πρωτεΐνη του ενδοσπερμίου του μαλακού σιταριού, κριθαριού και σίκαλης.Αποτελείται από τη γλοιαδίνη και γλουτελίνη.
Άτομα με σοβαρή δυσανεξία στη γλουτένη που πάσχουν από κοιλιοκάκη ,πρέπει να αποφεύγουν τη γλουτένη και να εφαρμόσουν δίαιτα ελευθερη γλουτένης με ειδικά προιόντα του εμπορίου.Η γλουτένη βρίσκεται σε δημητριακά,σιτάρι,σίκαλη,βρώμη,κριθάρι,παξιμάδια,ζυμαρικά,ψωμί,φρυγανιές,μπισκότα,κεικ,σιμιγδάλι, αλέυρι σκληρό,κουλουράκια,βύνη,γαριδάκια ,πατατακια κλπ έτοιμες κονσέρβες αλλαντικά άγνωστης προέλευσης,επεξεργασμένα τυριά
.Άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη μπορούν να συμπεριλάβουν στη διατροφή τους ρύζι και ψευδοδημητριακά όπως κινόα και φαγόπυρο αλλά και καλαμπόκι.Ακόμη επιτρέπονται γαλακτοκομικά προιόντα,κρέας,αυγά,ψάρια,όσπρια
Δεν υπάρχει κάποιο επιστημονικό στοιχείο που να αποδεικνύει ότι μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης βοηθάει στο αδυνάτισμα.Απο τη στιγμή που αποκλείονται δημητριακά και επεξεργασμένα τρόφιμα και αντί για αυτά η διατροφή εμπλουτίζεται με φρούτα είναι πιο υγιεινή η διατροφή αλλά αυτό δεν οφείλεται στη γλουτένη.Ακόμη,τα προιόντα ελεύθερα γλουτένης μπορεί να περιέχουν περισσότερα σάκχαρα ή και βελτιωτικά γεύσης 
.Τέλος είναι πολύ πιθανό με μια δίαιτα ελευθερη γλουτένης να αποκλείονται θρεπτικά συστατικά.Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος να αποκλείσετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας αν δεν έχετε δυσανεξία.

 


Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση συμβάλει σημαντικά στη μείωση του σωματικού βάρους, στην ενδυνάμωση των μυών και στη γράμμωση του σώματος προωθώντας μία καλή σωματική εικόνα. Ακόμη , ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνει την αντοχή και καταπολεμά το stress και την κατάθλιψη.
Η επιλογή των σωστών γευμάτων και snack ανάλογα και με τον τύπο της άθλησης(αερόβια ή αναερόβια)τόσο πριν όσο και μετά, αποτελεί σημαντικό κομμάτι ώστε να αποφευχθούν ενοχλητικά συμπτώματα αλλά και να υπάρξει μέγιστη ενέργεια και απόδοση.
Παρακάτω βρίσκονται κάποιες συμβουλές και προτάσεις για τροφές που συστήνεται να καταναλώνονται πριν ή μετά την άσκηση ώστε να πετύχουμε καλύτερη καύση λίπους και μέγιστη ενέργεια.
Οι ειδικοί, συστήνουν μισή με μία ώρα πριν την έναρξη της γυμναστικής την κατανάλωση κάποιου σνακ και όχι μεγάλου γεύματος που μπορεί να επιφέρει μειωμένη κινητικότητα και δυσκαμψία λόγω της αργής πέψης. Αρχικά πριν την άσκηση καλό είναι να τρώτε ένα μικρό γεύμα με υδατάνθρακες επειδή το πρώτο που καταναλώνεται για τη διεκπεραίωση της φυσικής δραστηριότητας είναι οι υδατάνθρακες . Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται τα υπογλυκαιμικά επεισόδια. Επίσης είναι απαραίτητη η αναπλήρωση των υγρών και η ενυδάτωση του οργανισμού οπότε συστήνεται 0,5-1L υγρών (νερό ή φρουτοχυμοί) καθώς και των μετάλλων μέσω των αθλητικών ποτών. Καλές επιλογές αποτελούν τα φρούτα(πχ μπανάνες) βρώμη, δημητριακά. Αποφύγετε τροφές υψηλές σε λιπαρά διότι αυξάνουν τις πιθανότητες γαστρικής δυσφορίας και καθυστερούν την πέψη.
Συχνά μετά την άσκηση αυξάνεται η όρεξη και έτσι οι μεγάλες ποσότητες και οι μη ποιοτικές επιλογές οδηγούν σε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά με αποτέλεσμα να αποθηκεύεται παραπάνω λίπος στο σώμα. Το 60% της σύστασης του γεύματος μετά την φυσική δραστηριότητα πρέπει να αποτελείται από υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες βοηθάνε στην αναπλήρωση του μυϊκού γλυκογόνου που εξαντλήθηκε κατά τη διάρκεια της άσκησης και ενισχύουν την μυική ανάπτυξη. Προτιμήστε γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη με σκοπό την πιο γρήγορη πέψη. Υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι λευκό ρύζι, δημητριακά, πατάτες. Ακόμη, πολύ σημαντικό είναι το 25% του μεταπροπονητικού γεύματος να περιέχει πρωτείνη καθώς αυξάνει την μυική ανάπλαση .Η πρωτείνη θα βοηθήσει στην αποκατάσταση του μυϊκού ιστού. Καλές πηγές πρωτεϊνών είναι τα γαλακτοκομικά, το κρέας και τα παράγωγά του τα ψάρια , Αποφύγετε γεύματα πλούσια σε λιπαρά καθώς επιβραδύνουν την διαδικασία της πέψης.
Σημαντικό διατροφικό κομμάτι στην διαδικασία της αποκατάστασης είναι η αναπλήρωση υγρών και μετάλλων. Συστήνεται τουλάχιστον 1λίτρο νερού. Επίσης τα αθλητικά ποτά αποτελούν μία καλή επιλογή με στόχο την αναπλήρωση μετάλλων που χάθηκαν από τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της προπονητικής διαδικασίας.
Τηρώντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, μπορείτε να αποκτήσετε το ιδανικό σώμα αλλά και να έχετε τη μέγιστη αθλητική απόδοση αποφεύγοντας την εύκολη κόπωση αλλά και ενοχλητικά συμπτώματα

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Το αλάτι αποτελεί βασικό πρόσθετο συστατικό της καθημερινής διατροφής του ανθρώπου για λόγους γεύσης σε μαγειρευτά φαγητά η σε σαλάτες. Ακόμη βρίσκεται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε τυποποιημένα προϊόντα όπως παστά, επεξεργασμένα τρόφιμα, αλλαντικά τυριά, βούτυρο, σάλτσες κ.λπ. Το ανώτερο επιτρεπτό ημερήσιο όριο κατανάλωσης είναι 6gr αλάτι(μία κουτάλια του γλυκού) και νατρίου στα 2,5 με 3 gr. Για υπερτασικούς ή νεφροπαθείς οι ποσότητες περιορίζονται στις μισές. Όμως η κατανάλωση αλατιού μέσω τον τροφών φτάνει το 75-80% ημερησίως! Το αλάτι δίνει ευχάριστη γεύση στο φαγητό, διευκολύνει την μεταφορά θρεπτικών συστατικών και ηλεκτρολυτών και έχει μηδενικές θερμίδες .Αντίθετα όμως ,δημιουργεί κατακράτηση υγρών με αποτέλεσμα την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, δημιουργία κυτταρίτιδας στις γυναίκες. Επίσης έχει ενοχοποιηθεί για επιδείνωση οστεοπόρωσης και καρκίνο στομάχου καθώς και για άσθμα. ΠΟΙΟ ΑΛΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ? Τον τελευταίο καιρό πολλοί έχουν αντικαταστήσει το θαλασσινό αλάτι με το αλάτι Ιμαλάιων. Παρ’ολαυτά δεν ισχύει ότι δρα ενάντια στην αρτηριακή πίεση και στη κατακράτηση υγρών καθώς οι ποσότητες νατρίου σε σχέση με του θαλασσινού είναι οι ίδιες .Η διαφορά είναι το ότι περιέχει μεγαλύτερες προσμίξεις σε κάλιο μαγνήσιο και ασβέστιο χωρίς όμως να σημαίνει πως η υπερβολικά χρήση του δεν έχει τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις με το θαλασσινό. Το ιδανικότερο θα ήτανε να αποβάλουμε μια για πάντα το αλάτι από τη διατροφή μας καθώς λαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες μέσω των τροφίμων.H καλύτερη επιλογή για υπερτασικούς ή νεφροπαθείς ασθενείς, αλλά και για υγιή άτομα που θέλουν να αποφύγουν τις αρνητικές επιδράσεις του νατρίου(κατακράτηση υγρών, κυτταρίτιδα, αρτηριακή πίεση)είναι το φαρμακευτικό αλάτι ή το χοντρό μη επεξεργασμένο. ΤΙP: χρησιμοποιήστε μπαχαρικά και μυρωδικά για παραπάνω γεύση. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΑΛΑΤΙ: Το φαρμακευτικό αλάτι ΒONSALT είναι 100%φυσικό προϊόν. 0%Νa.Προτείνεται κυρίως για υπερτασικούς ασθενείς και για νεφροπάθειες.