Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Συνοπτικά:πως να αποφύγουμε τα φυτοφάρμακα σε φρούτα και λαχανικά.
1)Διαλέξτε φρούτα και λαχανικά εποχής και μην αγοράζετε καλοκαιρινά φρούτα΄ ή λαχανικά το χειμώνα ή πιο νωρίς απο την εποχή τους.
2)Μην έχετε ως κριτήριο την ομοιομορφία,ίσως είναι δείγμα χρήσης φυτοφαρμάκων.
3)Εμπιστευτείτε τοπικά προιόντα ή από φάρμες παραγωγών.
4)Εάν ένα φρούτο η λαχανικό παραμένει μετά απο καιρό αναλλοίωτο ίσως αποτελέι δείγμα ότι έχει γίνει χρήση φυτοφαρμάκων.

 

Fruits and Vegetables - When are They In Season? A Handy Guide!:

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

Επιλογή αποχής από το κρεας,ευαισθητοποίηση απέναντι στην εκμετάλευση και τις κακουχίες των ζώων σε εργοστάσια και βιομηχανίες,τρόπος ζωής ή και μόδα.Κίνητρα θρησκευτικά,ψυχολογικά,περιβαλλοντικά κοινωνικά η ηθικά.Αν και η μεσογειακή διατροφή προτείνει χαμηλή κατανάλωση άπαχου κρέατος,πολλοί άνθρωποι επιλέγουν έναν χορτοφαγικό τύπο διατροφής.Η χορτοφαγία είναι η αποχή από το κρέας και από ζωικά προιόντα.Υπάρχουν πολλά είδη χορτοφάγων ανάλογα από τα τρόφιμα που επιλεγουν να αποκκείσουν από την διατροφή τους.
• Αυστηροί χορτοφάγοι.Έχουν αποκλέισει από το καθημερινό τους διαιτολόγιο όχι μόνο το κρέας αλλά και όλα τα ζωικά προιόντα(αυγά,ψάρι)
• Αυγο-χορτοφάγος.Αποκλείονται το κρέας τα ψαρια ,τα θαλασσινα και τα γαλακτοκομικά αλλά επιτρέπονται τα αυγά.
• Γαλακτο-αυγοχορτοφάγος.Επιτρέπονται γαλακτοκομικά και αυγά,αποχή μόνο από το κρέας!
• Γαλακτοχορτοφαγία.Όχι κρέας και αυγά ,μόνο γαλακτοκομικά φρούτα και λαχανικά.
• Ψαροχορτοφάγος.Έχει αποκλείσει το κρέας αλλά καταναλώνει ψάρι και θαλασσινά.
Όταν κάποιος ακολουθέι χορτοφαγική διατροφή θα παρουσιάσει έλλειψη σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τα οποία προσφέρει η κατανάλωση κρέατος στην διατροφή μας. Παρακάτω λοιπόν ακολουθούν εναλλακτικοί τρόποι ώστε να μην έχετε ανεπάρκεια σε θρεπτικές ουσίες.
• Πρωτείνη.Η πρωτείνη Α βιολογικής αξίας βρίσκεται στο κρέας.Μία καλή επιλογή θα ήτανε να συνδιάσετε όσπρια με δημητριακά(ψωμί,πατάτα ρύζι).Άλλες πηγές πρωτεινών είναι η σόγια το ασπράδι αυγού, τα γαλακτοκομικά προιόντα
• Σίδηρος.Εναλλακτικά, πηγές σιδήρου είναι το μπρόκολο το κουνουπίδι τα θαλασσινά και τα όσπρια.Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε και τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C(πορτοκάλι) ώστε να ενισχύεται η απορρόφηση.
• Βιταμίνη Β12.Την βρίσκουμε σε θαλασσινά σε γάλα σόγιας και σε ειδικά εμπλουτισμένα τρόφιμα.
Σημασία λοιπόν για μία σωστή χορτοφαγική διατροφή η οποία θα καλύπτει όλες τις θρεπτικές σας ανάγκες είναι να αντικαταστήσετε κάποια τρόφιμα και να τα εντάξετε καθημερινά στη διατροφή σας ώστε να μην παρουσιαστεί έλλειψη σε κάποιο θρεπτικό συστατικό.

 

Posted on Οκτώβριος 03, 2016
by Artemis

ΠΙΠΕΡΙΑ ΚΑΥΤΕΡH:Κατάγεται από Β.Αφρική και Ν.Αμερική.Τη χρησιμοποιούμε σε όσπρια λαδερά και σούπες αποξηραμένη ή φρέσκια.
ΤΖΙΝΤΖΕΡ:Καταγωγή από Ινδία,Ινδονησία και Νιγηρία.Συνδυάζεται πιο πολύ με χοιρινό και κοτόπουλο και έχει χαρακτηριστική γεύση και οσμή.Κάποιοι λαοί όπως οι Άγγλοι το προσθέτουν και σε γλυκά και άλλοι όπως οι κινέζοι σε κρέας πάπιας ή θαλασσινά.Πρέπει να χρησιμοποιείται γρήγορα μετά την αγορά του γιατί χάνεται η μυρωδιά του.
ΚΡΑΣΙ:Οι πρώτοι έμποροι κρασιού ήταν οι αρχαίοι Κρήτες και σύμφωνα με ένα μύθο με τα κέρδη από τις πωλήσεις έχτισαν την Κνωσσό.Ακόμη,τον 9ο αιώνα π.Χ οι Έλληνες πουλούσαν κρασί,αγγεία στους Κέλτες και αγόραζαν ορυκτό αλάτι
ΠΙΠΕΡΙ:Άσπρο μάυρο ροζέ ή γκρίζο με καταγωγή από Βραζιλία Κευλάνη Ινδία Μαλαισία.Υπάρχει σε όλες τις κουζίνες των λαών.Προσθέστε πριν αποσύρετε το φαγητό από τη φωτιά για να μη χάσει το άρωμα του.